Ekonomiczne Problemy Usług

Wcześniej: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług

ISSN: 1896-382X     eISSN: 2353-2866
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Lista wydań / nr 117 2015
Zastosowanie koncepcji real-time marketingu w komunikacji z klientem

Rok wydania:2015
Liczba stron:12 (111-122)
Słowa kluczowe: komunikacja Internet marketing w czasie rzeczywistym
Autorzy: Bogdan Gregor
Uniwersytet Łódzki

Joanna Kłosińska
Uniwersytet Łódzki

Abstrakt

Komunikacja to jeden z najbardziej naturalnych procesów społecznych. Duża część procesu komunikacji w XXI wieku przebiega w Internecie, a coraz to nowsze narzędzia internetowe wymuszają wprowadzenie zmian w komunikacji zarówno między użytkownikami indywidualnymi, jak i w kierunku B2C. Komunikację w Internecie możemy obecnie uzupełnić o wykorzystanie tzw. real-time marketingu (RTM), czyli marketingu w czasie rzeczywistym, który przybliża firmy do tradycyjnej, synchronicz-nej komunikacji. Artykuł koncentruje się na wyjaśnieniu istoty RTM, wskazaniu korzyści z zastosowania tej koncepcji w praktyce oraz zawiera przykłady implementacji RTM w Polsce i na świecie.
Pobierz plik

Plik artykułu

Bibliografia

1.Cooney M. (2012), Gartner: the top 10 strategic technology trends for 2012, http://www.networkworld.com/article/2182273/infrastructure-management/gartner-the-top-10-strategic-technology-trends-for-2012.html
2.Hatalska N. (2013), RTM i newsjacking, http://hatalska.com/2013/07/05/rtm-i-newsjacking-top10-akcji/ [dostęp 5.07.2014].
3.Juszczak B. (2013), Jak szybko marki odpowiadają na Facebooku: Branża odzie-żowa, http://socialpress.pl/2013/10/jak-szybko-marki-odpowiadaja-na-facebooku-branza-odziezowa/ [dostęp 3.10.2013].
4.NN (2013), Key trends for 2014: new demands accelerate marketing, http://www.emarketer.com/Article/Key-Trends-2014-New-Demands-Accelerate-Marketing/1010445 [dostęp 10.12.2013].
5.Lieb R. (2013), Real time marketing: how brands can prepare and succeed, http://marketingland.com/real-time-marketing-the-use-cases-65509 [dostęp 26.11.
6.2013].
7.Szlak J. (2013), Real-time marketing – od śmiesznych obrazków do poważnego biz-nesu, http://www.marketing-news.pl/article.php?art=2427 [6.08.2013].
8.Ułan G. (2013), Afera na wykop.pl ze zbożem w tle, http://antyweb.pl/afera-na-wykop-pl-ze-zbozem-w-tle/ [dostęp 19.05.2013].
9.Wiener B. (2013), Oreo’s digital shop: real-time marketing takes a lot more than one tweet, http://adage.com/article/guest-columnists/lesson-oreo-tweet-relevance-key-real-time-marketing/244684/ [14.10.2013].