Ekonomiczne Problemy Usług

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług

ISSN: 1896-382X     eISSN: 2353-2866    OAI    DOI: 10.18276/epu.2018.131/2-03
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 131 (2) 2018
Płatności mobilne w rozwoju e-commerce
(Mobile payments – a new e-commerce development trend)

Authors: Zbigniew Chłopek
Uniwersytet Szczeciński Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług
Keywords: e-commerce mobile payment Internet
Data publikacji całości:2018-05-12
Page range:8 (29-36)
Klasyfikacja JEL: G15
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The constantly growing group of consumers using the Internet shows the world and Polish direc-tion of trade development. Companies which sees this tendency invest considerable resources in this channel, often achieving tangible benefits. However, it is not true that e-commerce will take over all of the trade. It is one of the sales form. Traditional sales will continue unchanged in parallel to its digital counterpart. Customers still value contacting face to face. At the present time, the speed of information transfer is crucial. The shorter product lifecycles force a very efficient opportunity to access goods so that the customer interested in the product can buy it before loses its attractiveness to the next consumer's desire. The payment method that allows you to use the purchase without thinking about the possess funds, makes it very easy to make quick, impulsive decisions that fully corresponds to today's customer.
Download file

Article file

Bibliography

1.Adamczyk, J. (2004). Pobrane z: http://www.e-marketing.pl/artyk/artyk23.php (5.01.2018).
2.Budziewicz-Guźlecka, A. (2010). Istota wykluczenia społecznego w społeczeństwie informacyj-nym. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Informatyka Ekono-miczna, 17 (118), 241–249.
3.Budziewicz-Guźlecka, A. (2009). Nowy produkt telekomunikacyjny w aspekcie konwergencji. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 35/2, 519–530.
4.Budziewicz-Guźlecka, A., Drab-Kurowska, A. (2009). Zarządzanie wiedzą w dobie nowej gospo-darki. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 35/2, 39–51.
5.Cellary, W. (2000). Elektroniczny biznes, Bezpieczna gospodarka elektroniczna. Net Forum, 12, 8.
6.Czaplewski, M. (2015). Modele biznesowe bankowości mobilnej. W: M. Cicharska (red.), Banko-wość mobilna (s. 28–59). Warszawa: Texter.
7.Drab-Kurowska, A. (2013). The role of social media in economy. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 763. Ekonomiczne Problemy Usług, 105/2.
8.Drab-Kurowska A. (2012). E-commerce in modern economy. 12th International scientific confer-ence globalization and its socio-economic consequences. Żylina: Uniwersytet w Żylinie.
9.GUS (2017). Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2017 r. Pobrane z: https://stat.gov.pl/ (2018.01.10).
10.Hartman, A., Sifonis, J., Kador, J. (2001). E-biznes. Strategie sukcesu w gospodarce internetowej. Warszawa: K.E. Liber.
11.Kontinuum elektronicznego biznesu z perspektywy użytkownika (1999). Infoman, 7/8, 30.
12.Nojszewski, D. (2004). Pobrane z: http://www.ucs.mun.ca/~dgoudie/B8205/history.html (5.01.2018).
13.PWC (2017). Pobrane z: https://www.pwc.pl/pl/publikacje/2017/total-retail-2017.html (10.01.2018). Pobrane z: https://newsroom.mastercard.com/wpcontent/uploads/2015/05/INNOV_025 _White _Paper_Mastercard_4b.pd (14.01.2018).
14.Sas-Staniszewska, B., (2016). Pobrane z: http://www.ecommercepolska.pl (12.01.2018).
15.Woźniak, T. (2016). IAB Polska: Raport strategiczny Internet. Pobrane z: https://iab.org.pl/badania-i-publikacje/raport-strategiczny-internet-20162017/.