Ekonomiczne Problemy Usług

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług

ISSN: 1896-382X     eISSN: 2353-2866    OAI    DOI: 10.18276/epu.2018.132-02
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 132 2018
Rola IT Service Managera w zarządzaniu innowacjami w MSP w świetle polityki Unii Europejskiej
(THE ROLE OF IT SERVICE MANAGER IN MANAGING INNOVATIONS IN SMES IN THE LIGHT OF EUROPEAN UNION POLICY)

Authors: Agnieszka Buhmann
Wydział Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej

Teresa Łuczka
Wydział Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej

Jakub Pawlak
Wydział Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej
Keywords: SME IT Service Manager innovations management of innovations in UE
Data publikacji całości:2018-09-27
Page range:13 (15-27)
Klasyfikacja JEL: A12 M15
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Management and development of innovations have important impact in achieving the leadership of competition. Therefore, it is important to implement the role of IT Service Manager, what is an example of proces – organisational innovation. It could lead to acquire of new clients, delivery of new services in a high quality and could be chance for development of smes. This article presents the role of IT Service Manager including the opportunities of financial support from EU side and tasks, which could be led by IT Service Manager in management and development of innovations in smes.
Download file

Article file

Bibliography

1.Buhmann, A., Łuczka, T. (2017). Rola IT Service Managera w innowacyjnym zarządzaniu małymi i średnimi przedsiębiorstwami. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, 4 (88/2), 81–91.
2.Czerniak, J. (2013). Polityka innowacyjna w Polsce. Analiza i proponowane kierunki zmian. Warszawa: Difin.
3.Encyklopedia internetowa IT Process Maps, Definicja ITIL. Pobrano z: https://wiki.de.it-processmaps. com/index.php/Hauptseite (18.03.2018).
4.Fundusze Europejskie na innowacje, Innowacje w firmach, rodzaje innowacji. Pobrano z: https:// www.funduszeeuropejskie.gov.pl/media/19692/ulotka_na_innowacje_firm.pdf (4.07.2018).
5.Gouardères, F., Horl, S. Noty faktograficzne o Unii Europejskiej, Polityka innowacyjności, Serwis internetowy Parlament Europejski do Waszych usług. Pobrano z: http://www.europarl.europa.
6.eu/ftu/pdf/pl/FTU_2.4.6.pdf (18.03.2018).
7.Governica Encyklopedia zarządzania informatyką, definicja ITIL. Pobrano z: https://www.governica. com/encyklopedia/ITIL (18.03.2018).
8.Hadenfeld, J. baden IT GmbH, itSMF Regionales Forum Südwest I Stuttgart, Die neue Rolle des IT Service Managers? Pobrano z: https://www.itsmf.de/fileadmin/dokumente/RF/Suedwest/
9.20120625_Hadenfeld.pdf (31.05.2018).
10.http://www.europarl.europa.eu/ftu/pdf/pl/FTU_2.4.6.pdf (18.03.2018).
11.Kaschny, M. (2015). Innovationsmanagement im Mittelstand, Strategien, Implementierung, Praxisbeispiele.Wiesbaden: Springer Gabler.
12.Łuczka, T. (2013). Makro- i mikroekonomiczne determinanty struktury kapitału w małych i średnich przedsiębiorstwach. Poznań: Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej.
13.Mapa Dotacji, Rozwój produktów i usług w MŚP: wsparcie innowacyjnośći produktowej i procesowej MŚP, Pobrano z: http://mapadotacji.eu/dotacje-dla-firm/52/dotacja-15-RPO-D%C5%9A
14.(6.07.2018).
15.Pawlak, J., Przybysz, J. (2013). Technologie ICT w kreowaniu innowacyjności MSP. W: S. Trzcieliński (red.), Wybrane problemy zarządzania. Teraźniejszość i przyszłość (s. 145–158). Poznań:
16.Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej.
17.Portal informacyjny Unii Europejskiej, Obszary działalności UE, Badania naukowe i innowacje.Pobrano z: https://europa.eu/european-union/topics/research-innovation_pl (18.03.2018).
18.Poznańska, K. (2005). Przetrwanie małych i średnich przedsiębiorstw - koncepcje i ich weryfikacja empiryczna w gospodarce polskiej. W: T. Łuczka (red), Małe i średnie przedsiębiorstwa, Szkice o współczesnej przedsiębiorczości. Poznań: Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej.
19.Schultz, K.P. (2016). Nachhaltige Innovationsfähigkeit von produzierenden KMU, Inhalte. Methoden, Fallbeispiele. München und Mering: Rainer Hampp Verlag.
20.Taylor, S., Iqbal, M., Nieves, M. (2007). ITIL® Service Strategy. Norwich, UK: TSO The Stationery Office.
21.Weresa, M.A. (2012). Systemy innowacyjne we współczesnej gospodarce światowej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
22.Zadura-Lichota P (red.) (2015). Innowacyjna przedsiębiorczość w Polsce, Odkryty i ukryty potencjał polskiej innowacyjności, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości PARP 2015.Pobrano z: http://www.parp.gov.pl/publikacje/ebook/90 (18.03.2018).