Ekonomiczne Problemy Usług

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług

ISSN: 1896-382X     eISSN: 2353-2866    OAI    DOI: 10.18276/epu.2018.130-14
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 130 2018
Service dominant logic – intelektualny przekręt?
(SERVICE DOMINANT LOGIC (SDL) – INTELLECTUAL SCAM Keywords: marketing, service marketing, theory of services, Service dominant logic (SDL)

Authors: Kazimierz Rogoziński
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu Wydział Zarządzania
Keywords: marketing service marketing theory of services Service dominant logic (SDL)
Data publikacji całości:2018-03-30
Page range:12 (141-152)
Klasyfikacja JEL: L84 A14
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

In scientific publications, especially in dissertations for an advanced degrees, SDL is treated as a valid theory of services. It is adopted uncritically, especially by inexperienced researchers; theory which establish and fix the almost “canonical” way of non-understanding of services. If we are actually dealing with theory, then from the position of popper’s corroboration, it is worth criticizing. This is the main intention of this paper.
Download file

Article file

Bibliography

1.Boguszewicz-Kreft, M. (2006). Marketing doświadczeń. Marketing i Rynek, 7, 10–13.
2.Crary, J. (2015). 24/7. Późny kapitalizm i koniec snu. Kraków: Karakter.
3.Dembinski, P.H. (2012). Finanse po zawale. Warszawa: Studio EMKA.
4.Gilomur, A. (2006). Usługi. Marketing i zarządzanie. Warszawa: PWE.
5.Husserl, E. (2006). Später Texte über Zeitkonstitution (1929–1934). Die C-Manuscripte. Dordrecht: Springer.
6.Levitt, Th. (1960). The Marketing Myopia. Harvard Business Review (reprint: HBR, July-August 2004).
7.Monk, R. (2003). Ludwig Wittgenstein. Powinność geniusza. Kraków: KR
8.Rogoziński, K. (red.) (2006). Usługi bogate w wiedzę. Marketing usług profesjonalnych. T. 6. Poznań: Infomila.
9.Rogoziński, K. (2009). Zarządzanie wartością z klientem. Warszawa: Wolters Kluwer.
10.Rogoziński, K. (2016). Zarządzanie organizacją usługową. Szkoła innego poznania. Warszawa: Difin.
11.Rutkowski, I.P. (2016). Metody innowacji produktu. Poznań: Wyd. UE w Poznaniu.
12.Stein, E. (2015). Budowa osoby ludzkiej. Wykład z antropologii filozoficznej. Kraków: Wyd. Karmelitów Bosych.
13.Siemieniako, D. (2008). Logika usługowej dominacji w marketingu – podstawowe pojęcia i konsekwencje w zarządzani. Marketing i Rynek, 1, 11–16.
14.Sztuka w demokracji. Ze Sławomirem Marcem rozmawia Karolina Staszak (2016). Arteon, 10. Pobrane z: www.arteon.pl (22.09.2017).
15.Vargo, S.L., Lusch, R.F. (2002). Evolving to a New Logic for Marketing. Journal of Marketing, 1, 1–17.