Ekonomiczne Problemy Usług

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług

ISSN: 1896-382X     eISSN: 2353-2866    OAI    DOI: 10.18276/epu.2017.126/2-26
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 126 (2) 2017
Wykorzystanie e-usług - społeczne potrzeby i ograniczenia
(E-servieces in use - social needs and barriers)

Authors: Anna Stolarczyk
Instytut Łączności - Państwowy Instytut Badawczy Zakład Analiz i Rozwoju Rynku ICT
Keywords: e-services digital literacy digital exclusion information society
Data publikacji całości:2017
Page range:9 (259-267)
Klasyfikacja JEL: O35
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The article deals with the issue of digital skills in polish society in the light of the latest data and their impact on the development of e-services. First is shown a definition and basic conditions of talking about e-services. Next, attempt to analyze the availability of ICT and digital literacy in society in 2015-2016. In the end, there is devoted to the causes oflack of access to the internet, low digital literacy and digital exclusion. An important component of each of these chapters is a reflection on the state of e-government in Poland.
Download file

Article file

Bibliography

1.Batorski, D., Płoszaj, A., Jasiewicz, J., Czerniawska, D., Peszat, K. (2012). Diagnoza i rekomen¬dacje w obszarze kompetencji cyfrowych społeczeństwa i przeciwdziałania wykluczeniu cyfrowemu w kontekście zaprogramowania wsparcia w latach 2014-2020. Warszawa:
2.Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
3.Budziewicz-Guźlecka, A. (2010). Rola e-adrninistracji w rozwoju społeczeństwa informacyjnego.
4.Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 598. Ekonomiczne Problemy Usług, 58.
5.Castells, M. (2011). Społeczeństwo sieci. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
6.Dijk van, J. (2005). The Deepening Divide. Inequality in The Information Society, Thousand Oaks. CA: Sage Publications.
7.Flis, R., Szut, J., Mazurek-Kucharska, B., Kuciński, J. (2009). E-usługi definicja i przykłady.
8.Warszawa: PARP.
9.GUS 2016, Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2016 roku. Wyniki badań statystycznych z lat 2012-2016, Informacje i Opracowania Statystyczne Warszawa.
10.Hawrysz, L. (2015). E-usługi publiczne. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 4411. Kuciński, J. (2009). Działania stymulujące rozwój e-usług i produktów cyfrowych. Warszawa:
11.PARP.
12.Kutera, R., Machura, P. (2011). Rola e-edukacji w dążeniu do e-integracji społeczeństwa infor-macyjnego. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 651. Ekonomiczne Problemy Usług, 68.
13.Pander, A. (2015). (Ni)e-adrninistracja w polskich gminach. Prace Naukowe WWSZIP, 34 (4). Popiołek, M. (2013). Wykluczenie cyfrowe w Polsce. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospo¬darczy, 32, 310-320.
14.Stawicka, A. (2015). Wykluczenie cyfrowe w Polsce. Warszawa: Kancelaria Senatu.