Ekonomiczne Problemy Usług

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług

ISSN: 1896-382X     eISSN: 2353-2866    OAI
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 117 2015
Współcześni menedżerowie i przedsiębiorstwa – zarys problematyki
(Today’s Managers and Professionals – an Outline of the Issues)

Authors: Bogusław Kaczmarek
Uniwersytet Łódzki
Keywords: new economy new challenge modem managers
Data publikacji całości:2015
Page range:12 (143-154)

Abstract

The study covers the following topics sphere, new economy, today's managers and a new management philosophy. lt is important that a new approach to the role and tasks facing managers in the modem economy. Contemporary challenges for managing manifest themselves in: Challenges for businesses resulting from the so-called modem new economy; Challenges for managers in terms of their expected quality of work, perfor­mance (your work), and the ways in which they receive; Outline the issues of changes in the education system managers
Download file

Article file

Bibliography

1.Bratnicki M. (1998), Transformacja przedsiębiorstwa, Akademia Ekonomiczna, Katowice.
2.Brown S., Duguid P. (2000), Wykrywanie i wykorzystanie wiedzy w przedsiębior-stwie, „Zarządzanie na Świecie", nr 8, s. 19-22.
3.Chan Kim W., Mauborgne R. (2005), Strategia błękitnego oceanu, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa.
4.Gładys-Jaskóbik J. (2008), Menedżerowie czy protomenedżerowie?, „Master of Business Administration", nr 5, s. 37-40.
5.Handy Ch. (2008), Wiek przezwyciężonego rozumu, Business Press, Warszawa.
6.Handy Ch. (2006), Wiek paradoksu. W poszukiwaniu sensu przyszłości, Dom Wy-dawniczy ABC, Warszawa.
7.Kreuter A., Wagner M. (2003), Czynniki sprzyjające innowacyjności, „Zarządzanie na Świecie", nr 12, s. 28.
8.Kuc B.R. (2004), Od zarządzania do przywództwa, Wydawnictwo Menedżerskie PTM, Warszawa, s. 325.
9.Menedżerowie koncernów międzynarodowych o czynnikach sukcesu (2000), „Za-rządzanie na Świecie", nr 3, s. 46.
10.I a czym polega tzw. I owa Gospodarka (2000), „Zarządzanie na Świecie", nr 10, s. 22.
11.Nizard G. (2008), Metamorfozy przedsiębiorstwa. Zarządzanie w zmiennym oto-czeniu organizacji, PWN, Warszawa.
12.O co chodzi w tzw. zarządzaniu wiedzą? (2010), „Zarządzanie na Świecie", nr 12, s. 33-36.
13.Penc J. (2003), Etyka i odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstwa, „Społeczeń¬stwo", nr 1, s. 65-81.
14.Pietrasiński Z. (2006), Przedsiębiorczość a mądrość, w: S. Witkowski (red.), Psy-chologiczne wyznaczniki sukcesu w zarządzaniu, t. 3, Uniwersytet Wrocławski, Wrocław.
15.Rich S. (2006), Tworzenie i wykorzystanie wiedzy w przedsiębiorstwie, „Zarządza-nie na Świecie", nr 12, s. 32-35.
16.Robbins S.P., DeCenzo D.A. (2002), Podstawy zarządzania, PWE, Warszawa.
17.Roos J. (1997), Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa, „Zarządzanie na Świecie", nr 5, s. 41-44.
18.Senge P.M. (1998), Piąta dyscyplina, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.
19.Simon W. (2000), Spontaniczny porządek zamiast sztywnej hierarchii, „Zarządza-nie na Świecie", nr 1, s. 38-39.
20.Stein S. (2000), Czym wyróżniają się najlepsze firmy świata, „Zarządzanie na Świecie", nr 11, s. 13-16.
21.Suter A. (2006), Określenie i wykorzystanie kluczowych zdolności, „Zarządzanie na Świecie", nr 1, s. 34.
22.Uzdrowiciele przedsiębiorstw (1996), „Zarządzanie na Świecie", nr 2, s. 7-11.
23.Wawrzyniak B. (1999), Odnawianie przedsiębiorstwa, Poltext, Warszawa.