Ekonomiczne Problemy Usług

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług

ISSN: 1896-382X     eISSN: 2353-2866    OAI
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 117 2015
Logistyczna obsługa klienta jako determinanta zakupów w handlu elektronicznym
(Logistics of Customer Service as the Condition Of Acceptance for E-Commerce)

Authors: Krystyna Iwińska-Knop
Uniwersytet Łódzki
Keywords: e-commerce logistic of customer service e-client
Data publikacji całości:2015
Page range:10 (133-142)

Abstract

Dynamic development of e-commerce, which can be observed based on the expansion of new entrants and growing acceptance of internet purchases is confronted with modern market conditions. Traditional marketing instrument, such as price, product offerings or promotion do not suffice. Research points out to the increasing role of logistics in customer service – how the goods actually get delivered to the customer. The article emphasises the role of logistics in the internet sales process. E-client has been defined, based on empirical studies as well as studies of other authors. Based on the above, clients attitudes and expectations towards online shopping have been presented
Download file

Article file

Bibliography

1.Bardi E.J., Coyle J.J., Langley C.J. Jr., (1996), The Management of Business Logistics, West Publishing Company, St. Paul.
2.Bednarowska Z., Jędruszek B. (2013), PMR: Prawie 70% młodych ludzi robi zakupy w sieci, http://www.research-pmr.com.
3.Blaik P., Matwiejczuk R. (2008), Logistyczny łańcuch tworzenia wartości, Uniwersytet Opolski, Opole.
4.Pourbaix P. de (2013), Internet jako kanał dystrybucji, HW nr 3.
5.http://mensis.pl/aktualności/eurostat-prawie-60-proc-europejskicj-internautow-kupuje-online/ [dostęp 27.11.2013].
6.Iwińska-Knop K., Zając D. (2014), Logistyka jako determinanta tworzenia wartości dla klienta w handlu elektronicznym, „Marketing i Rynek” nr 8.
7.Kawa A. (2015), Logistyka e-handlu w Polsce, http://media poczta-polska [dostęp 5.01.2015].
8.Kempny D. (2001), Logistyczna obsługa klienta, PWE, Warszawa.
9.Kozielski R. (2013), Klient 3.0 czy marketing 3.0, HW nr 3.
10.www.akcjonariatobywatelski.pl [dostęp 3.01.2015].
11.www.ecommercepolska.pl [dostęp 30.12.2014].
12.www.gemius.pl [dostęp 5.01.2015].