Ekonomiczne Problemy Usług

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług

ISSN: 1896-382X     eISSN: 2353-2866    OAI
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 117 2015
One-stop government jako kierunek rozwoju administracji publicznej
(One-stop government as a development direction of public administration)

Authors: Joanna Drobiazgiewicz
Uniwersytet Szczeciński
Keywords: e-Government one-stop Government public administration
Data publikacji całości:2015
Page range:10 (477-486)

Abstract

The use of teleinformation technology in public administration may bring many advantages both to the clients and the offices. The electronic platform plays here the crucial role and in the future it is supposed to enable the provision of a wide range of services both to the citizen or companies and internal clients. The article focuses meaning of e-government, founding concept of One-Stop Government and the role of the ePUAP portal in its implementation.
Download file

Article file

Bibliography

1.Gisler za Mehlich H (2002), Electronic Government. Die elektronische Verwaltungsre-form. Grundlagen-Entwicklungsstand-Zukunftsperspektiven, Gabler, Wiesbaden, s. 2.
2.Meier A. (2009), eDemocracy & eGovernment. Eltwicklungsstufen einer demokrati-schen Wissensgesellschaft, Springer Verlag, Berlin Heidelberg.
3.Online Availability of Public Services: How Is Europe Progressing? Web Based Survey on Electronic Public Services Report of the Fifth Measurement, October 2004, Capgemini for: European Commission Directorate General for Information Society and Media (KE 2004).
4.Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2014 r. (2004), Główny Urząd Statystyczny, Warszawa.
5.Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, grudzień 2008, http://www.mswia.gov.pl/strategia/ (MSWiA 2008).
6.Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizu-jących zadania publiczne, Dz.U. 2005 nr 64 poz. 565.
7.Warkentin M., Gefen D., Pavlou P.A., G.M. Rose (2002), Encouraging Citizen Adop-tion of e-Government by Building Trust, „Electronic Markets”, 12 (3).
8.Wimmer M.A. (2002), Integrated service Modelling for Online One-stop Government, „Electronic Markets”, 12 (3).
9.Wrota – wstępna koncepcja projektu, Komitet Badań Naukowych, Warszawa 2002 (KBN 2002).