Ekonomiczne Problemy Usług

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług

ISSN: 1896-382X     eISSN: 2353-2866    OAI
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 117 2015
Wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych we wspieraniu podstawowych kierunków rozwoju polskich firm ubezpieczeń gospodarczych
(Use of information and communication technologies in supporting basic development directions of polish commercial insurance companies)

Authors: Maciej Czaplewski
Uniwersytet Szczeciński
Keywords: insurance information and communication technologies
Data publikacji całości:2015
Page range:8 (341-348)

Abstract

Currently, the observed increase in activity of Polish insurance companies is primarily reflected in the development of modern insurance services, including those offered through the Internet, in improving marketing strategies and in actions aimed at intensifying actions in order to start insurance business in foreign markets. In all these areas of activity an important role is being played by the use of information and communication technologies and by having an appropriate e-business strategy. Article aims to describe the types of e-business strategies used in the insurance business and the importance of the use of information and communication technologies in supporting the basic directions of development of the Polish insurance companies.
Download file

Article file

Bibliography

1.Bera A. (2012), Ochrona ubezpieczeniowa w działalności mikro- i małych przedsię-biorstw, Uniwersytet Szczeciński, Rozprawy i Studia T. (CMI) 827, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
2.Cawsey A., Dewar R. (2004), Internet Technology and e-Commerce, Palgrave Macmil-lan, New York.
3.Drab-Kurowska A. (2013), Polityka konkurencji na rynku e-commerce, Zeszyty Na-ukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 762, Ekonomiczne Problemy Usług nr 104, Szczecin.
4.Flejterski S. (2006), Podstawy metodologii finansów, Wydawnictwo Economicus, Szczecin.
5.Iwanicz-Drozdowska M. (2008), Bezpieczeństwo rynku usług finansowych. Perspekty-wa Unii Europejskiej, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa.
6.Kasprzyk B., Kraus A., Chorób R. (2012), Technologie informacyjne czynnikiem deter-minującym zmiany na rynku pracy, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 703, Ekonomiczne Problemy Usług nr 88, Gospodarka elektroniczna. Wyzwania rozwojowe, t. II, Szczecin.
7.Klein N. (2005), Customer Care im Internet, Peter Lang GmbH Verlag, Frankfurt am Main.
8.Kuczera K. (2014), Organizacja wirtualna – teoria a praktyka biznesu, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw”.
9.Matysek-Jędrych A. (2007), System finansowy – definicja i funkcje, „Bank i Kredyt”, nr 10.
10.Wieczorkiewicz A., Dąbrowska K. (2002), Poziom rozwoju sektora ubezpieczeniowego w Polsce na tle instytucji ubezpieczeniowych z obszaru UE oraz Czech i Węgier, „Stu-dia Europejskie”, nr 3.