Ekonomiczne Problemy Usług

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług

ISSN: 1896-382X     eISSN: 2353-2866    OAI    DOI: 10.18276/epu.2017.126/1-17
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 126 (1) 2017
Analiza form organizacyjno-prawnych prowadzenia działalności gospodarczej w kontekście przedsiębiorstw sektora przemysłów kreatywnych
(Analysis of law and organizational forms of business in the context of cultural and creative industries)

Authors: Sławomir Kotylak
Uniwersytet Zielonogórski Wydział Ekonomii i Zarządzania/Wydział Zarządzania i Nauk Społecznych
Keywords: creative industry entrepreneurship in the CCI sector economics and management
Data publikacji całości:2017
Page range:12 (157-168)
Klasyfikacja JEL: E10 H12 J16 M13
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The article presents the forms of business in the context of the specifics of the opera­tion of businesses in the creative industries. The aim of the article is to point out the correlation between the determinants of conduct or run a business sector, creative industries and the selection of a particular type of organizational and legal form of the company. The main conclusion which is part of the analysis is contained in the statement that the specificity of the areas of activity of enterprises in the creative sector is a key element in determining the choice of certain organizational and legal forms of these enterprises.
Download file

Article file

Bibliography

1.Analiza potencjalnych sektorów kreatywnych Mazowsza - wskazanie 5 najważniejszych sekto¬rów/branż w aspekcie budowania inicjatyw klastrowych (2012). Warszawa: Urząd Mar¬szalkowski Województwa Malopolskiego.
2.Budziewicz-Guźlecka, A. (2010). Rola e-administracji w rozwoju społeczeństwa informacyjnego.
3.Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 598. Ekonomiczne Problemy Usług, 58.
4.Drab-Kurowska, A. (2010). Poziom tecłmologii informatycznych w przedsiębiorstwach woje-wództwa zachodniopomorskiego. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 597. Ekonomiczne Problemy Usług, 57.
5.Czaplewski, M. (2007). E-biznes jako kierunek doskonalenia usług ubezpieczeń gospodarczych.
6.Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego.
7.Florida, R. (2002). The rise of the creative class and how itr:J transforming work, leisure, commu¬nity and everyday life. New York: Basic Books, New York; tłum. pol. (2010). Narodziny klasy kreatywnej oraz jej wpływ na przeobrażenia w charakterze pracy, wypoczynku, spo¬łeczeństwa i życia codziennego. Warszawa: NCK.
8.Florida, R. (2005). Cities and the creative class. New York: Routledge.
9.Mackiewicz, M., Michorowska, B., Śliwka, A. (2009). Analiza potrzeb i rozwoju przemysłów kreatywnych. Warszawa: Ministerstwo Gospodarki.
10.Markiewicz, J., Kotylak, S., Szczech-Pietkiewicz, E. (2016). Wyzwania Kreatywnej Gospodarki.
11.Warszawa: Wydawnictwo Texter.
12.Kotylak, S. (2014). Problemy klasyfikacyjne działalności przedsiębiorstw sektora przemysłu kreatywnego w modelach porównawczych gospodarek europejskich. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 808. Ekonomiczne Problemy Usług, 112 (1).
13.Kuczera, K. (2013). Metodyka badania modeli biznesowych podmiotów gospodarczych.
14.Management and Business Administration. Central Europe, I (120). http://www.kreatywnisamozatmdnieni.pl/przewodnik.html ?artid=25.