Ekonomiczne Problemy Usług

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług

ISSN: 1896-382X     eISSN: 2353-2866    OAI    DOI: 10.18276/epu.2016.122-30
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 122 2016
Zakupy online – wybrane aspekty związane z decyzjami klientów
(Online shopping – selected aspects connected with customers’ decisions)

Authors: Anna Lemańska-Majdzik
Politechnika Częstochowska

Klaudia Smoląg
Politechnika Częstochowska
Keywords: information and communications technology (ICT) online shopping purchasing deci-sions customer
Data publikacji całości:2016
Page range:10 (319-328)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The development of information and communications technologies, in particular the development of the Internet, has had a significant impact on the functioning and business activity of numerous organisations. For many years, we have been observing development of e-commerce, where various forms of relationships between suppliers and customers occur. Creation of new forms of cooperation and implementation of business, social and economic activities have an impact on customer behaviour and determine their conduct. The aim of this paper is to characterise selected aspects connected with purchasing goods and services online. It presents results of the author’s studies connected with making decisions about the purchase of goods and services online.
Download file

Article file

Bibliography

1.Akar E., Nasir V.A. (2015), A review of literature on consumers’ online purchase inten-tions, “Journal of Customer Behaviour”, 14 (3), s. 215–233.
2.Bolar K., Shaw B. (2015), End-user Acceptance of Online Shopping Sites in India, “Journal Of Internet Banking & Commerce”, 20 (2), s. 1–7.
3.Farag S., Schwanen T., Dijst M., Faber, J. (2007), Shopping online and/or in-store? A structural equation model of the relationships between e-shopping and in-store shop-ping, “Transportation Research Part A”, 41 (2), s. 125–141.
4.Hansen T. (2008), Consumer values, the theory of planned behaviour and online gro-cery shopping, “International Journal of Consumer Studies”, 32 (2), s. 128-137.
5.İlhan B., İşçioğlu T. (2015), Effect of women’s labor market status on online grocery shopping, the case of Turkey, “Eurasian Business Review”, 5 (2), s. 371–396.
6.Kompleksowa obsługa klienta (2014), PARP, Warszawa, s. 7, http://www.
7.parp.gov.pl/files/74/517/20351.pdf [dostęp 20.11.2015].
8.Kulej-Dudek E. (2012), Rola informacji, wiedzy oraz technologii informacyjnej
9.w zarządzaniu małym i średnim przedsiębiorstwem, w: Przedsiębiorczość – szanse i wyzwania, red. H. Kościelniak, s. 94–111, Częstochowa: Wydawnictwo Wydziału Za-rządzania Politechniki Częstochowskiej.
10.Kulej-Dudek E., Smoląg K. (2015), Rola mediów społecznościowych w zarządzaniu wiedzą w przedsiębiorstwach, w: Wykorzystanie potencjału współczesnych technologii informacyjnych w zarządzaniu organizacjami, red. L. Kiełtyka, W. Jędrzejczyk, s. 265–277, Częstochowa: Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej.
11.Lemańska-Majdzik A., Okręglicka M., Gorzeń-Mitka I. (2015), The Determinants of the Client’s Choices of Companies Providing Services on the Real Estate Market. MEKON 2015. The CD of Participants’ Reviewed Papers from 17th International Con-ference MEKON 2015. February, Ostrava. VSB-TUO, Faculty of Economics, s. 661–669.
12.Muruganantham G., Bhakat R.S., Priyadharshini K. (2013), Effect of inflation on Indi-an consumer’s purchase intention. Proceedings of the 11th Eurasia Business and Eco-nomics Society Conference (EBES), 12–14 September, Ekaterinburg,
13.s. 166–180.
14.Racolta-Paina N., Luca T. (2010), Several Considerations Regarding the Online Con-sumer in the 21st Century – A Theoretical Approach, “Management & Marketing”, 5 (2), s. 85–100.
15.Rudnicki L. (2000), Zachowania konsumentów na rynku, Warszawa: PWE.
16.Rybowska A. (2010), Zachowania zakupowe klientów sklepów internetowych, Zeszyty Naukowe Akademii Morskiej W Gdyni, nr 65, s. 23–29.
17.Sipa M. (2013), Preferencje nabywców nieruchomości mieszkaniowych a inwestycje na rynku nieruchomości, w: Działalność inwestycyjna na rynku nieruchomości, red. O. Ławińska, M. Sitek, s. 72-84, Częstochowa: Sekcja Wydawnictw Wydziału Zarządza-nia Politechniki Częstochowskiej.
18.Taranko T., (2011), Decyzje związane z produktem i marką, w: Marketing. Koncepcja skutecznych działań, red. L. Garbarski, s. 115, Warszawa: PWE.
19.Ziółkowska B. (2013). Zarządzanie procesami tworzenia wartości w przedsiębiorstwie. Perspektywa wirtualizacji, Częstochowa: Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej.