Ekonomiczne Problemy Usług

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług

ISSN: 1896-382X     eISSN: 2353-2866    OAI    DOI: 10.18276/epu.2016.122-22
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 122 2016
Eksploracja procesów biznesowych – trend w perspektywie rozwoju gospodarki
(Mining process – trend in the development of economy)

Authors: Izabela Heppner
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Keywords: business process mining process log
Data publikacji całości:2016
Page range:10 (237-246)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Business Process Management (BPM) is a major trend in the field of organizational management. The flexibility to adjust to the organizational structure while maintaining the strategy and measurable benefits after implementation, are the main factors of its success. Modern economy is a challenge for the orientation process, requiring real business models in an uncertain environment. The answer is a new discipline process mining, resulting from the evolution of BPM. Mining process is a bridge between classical BPM and data mining. Discovering, verifying and improving business processes is based on the logs, which are real and reliable source of information, always accessible in the system of the organization.
Download file

Article file

Bibliography

1.Aalst van der W.M. (2011). Process mining: discovery, conformance and enhancement of business processes, New York: Springer.
2.Aalst van der W.M., Adriansyah A., de Medeiros A.K.A., Arcieri F., Baier T. i in. (2012), Process mining manifesto, w: Business process management workshops, Berlin: Spring-er, s. 169–194.
3.ABPMP (2013), Guide to the Business Process Management Common Body of Knowledge (BPM CBOK), 3 (1), http://abpmp.org [dostęp 3.01.2016].
4.Agrawal R., Gunopulos D., Leymann F. (1998), Mining process models from workflow logs, Berlin: Springer.
5.Ansoff I.H. (1985), Zarządzanie strategiczne, Warszawa: PWE.
6.Bitkowska A., Kolterman K., Wójcik G., Wójcik K. (2011), Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie. Aspekty teoretyczno-praktyczne, Warszawa: Difin.
7.Cheng H.J., Kumar A. (2015), Process mining on noisy logs – Can log sanitization help to improve performance?, Decision Support Systems, 79, s. 138–149.
8.De Weerdt J., Schupp A., Vanderloock A., Baesens B. (2013). Process Mining for the multi-faceted analysis of business processes – A case study in a financial services or-ganization, „Computers in Industry”, 64 (1), s. 57-67.
9.Downar W. (2008), Zarządzanie procesowe w przedsiębiorstwie usługowym,
10.w: Przedsiębiorstwo usługowe. Zarządzanie, red. B. Filipiak, A. Panasiuk, Warszawa: PWN.
11.Harmon P. (2014), Business process change: a business process management guide for managers and process professionals, San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers.
12.Hwang S.Y., Yang W.S. (2002), On the discovery of process models from their instanc-es, „Decision Support Systems”, 34 (1), s. 41–57.
13.Karaban B., Korczak J. (2015), Eksploracja online procesów biznesowych,
14.w: Kreowanie przedsiębiorczości. Perspektywa procesów i technologii informacyj-nych, red. D. Jelonek, T. Turek, Częstochowa: Politechnika Częstochowska.
15.Kolman R. (1992), Inżynieria jakości, Warszawa: PWE.
16.Kopera S. (2000), Metoda Business Process Management (BPM) jako przykład zasto-sowania podejścia procesowego do zarządzania organizacją, w: Instrumenty zarzą-dzania we współczesnych przedsiębiorstwach, red. K. Zimniewicz, Poznań: Akademia Ekonomiczna w Poznaniu.
17.Porter M. (1985), Competitive Advantage: Techniques for Analysing Industries and Competitors, New York: The Free Press.
18.Schonberger R.J. (1990), Building a Chain of Customers, London: Hutchinson.
19.Weijters A.J., Aalst van der W.M. (2003), Rediscovering workflow models from event-based data using little thumb, „Integrated Computer-Aided Engineering”, 10 (2), s. 151–162.
20.Weske M., Aalst van der W.M., Verbeek H.M.W. (2004), Advances in business process management, „Data & Knowledge Engineering”, 50 (1), s. 1–8.
21.http://bpm.com/what-is-bpm [dostęp 20.12.2015].
22.http://www.gartner.com/newsroom/id/3064717 [dostęp 8.01.2016].