Ekonomiczne Problemy Usług

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług

ISSN: 1896-382X     eISSN: 2353-2866    OAI    DOI: 10.18276/epu.2016.122-18
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 122 2016
Shaping competition policy in postal market – evaluation of using tools on the example of Poland and Denmark

Authors: Anna Drab-Kurowska
University of Szczecin
Keywords: postal market competition policy tools of economic policy
Data publikacji całości:2016
Page range:8 (197-204)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The article presents an analysis of the postal market on the example of Polish and Danish. In particular, we present an assessment of the development of competition in these markets. They pointed to factors such as the level of independence of the regulators of the postal market, the area of universal service and availability of the infrastructure by alternative operators.
Download file

Article file

Bibliography

1.Budziewicz-Guźlecka, A. (2012). Management of Changes in Enterprises as
2.a Form of Adaptation to E-Economy. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Scientific Journal. Service Management, 8, 199–207.
3.Chorób, R. (2013). Instytucjonalne determinanty rozwoju innowacyjnych powiązań integracyjnych. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Proble-my Usług, (104 Europejska przestrzeń komunikacji elektronicznej. T. 1), 169–177.
4.Czaplewski, M. (2011). Behaviors of the Polish Post before the full postal market lib-eralization, in: materiały konferencji IPoCC „International Postal and
5.e-Communication Conference”, Institut Jana Pernera o.p.s., Pardubice 2012.
6.Kotylak, S. (2009). Kontrola społeczna administracji w kontekście rozwoju społe-czeństwa informacyjnego. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Ekonomicz-ne Problemy Usług (Social control administration in the context of the development of the information socjety. Scientific Papers of the University of Szczecin, Economic Problems Services), nr 35, cz. 2: Rynki przesyłu i przetwarzania informacji – stan obecny i perspektywy rozwoju (Markets transmission and processing of information – current state and development prospects), 121–135.
7.Kubiak, K.; Badzińska, E. (2013). Zastosowanie technologii informatycznych
8.w kontekście rozwoju wiedzy w organizacji. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczeciń-skiego, Ekonomiczne Problemy Usług nr 104: Europejska przestrzeń komunikacji elek-tronicznej, t. 1 (The use of information technology in the context of the development of knowledge in the organization. Scientific Papers of the University of Szczecin, Eco-nomic Problems of the Services, No. 104: European area of electronic communication, Vol. 1), 341–348.
9.Main Developments in the Postal Sector (2010–2013) Country Reports, WIK Consult, Bad Hoonef 2013.
10.Między obowiązkiem a korzyścią biznesową – udostępnianie infrastruktury pocztowej (sieci pocztowej) przez operatora wyznaczonego. Przegląd rozwiązań europejskich (Between obligation and business profit – providing access to postal infrastructure [postal network] by designated operators. European solutions), Polish Postal Institute, October 2015, 21.
11.Nagaj, R. (2013). An Economic Regulation Method and the Development of End-User Electricity Prices. Actual Problems of Economics, No. 1 (Vol. 2), p. 90–99.