Ekonomiczne Problemy Usług

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług

ISSN: 1896-382X     eISSN: 2353-2866    OAI    DOI: 10.18276/epu.2016.122-07
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 122 2016
Strategia wzrostu wartości rynkowej organizacji sieciowej
(Strategy of increasing market value of the network organization)

Authors: Bernard F. Kubiak
Uniwersytet Gdański
Keywords: value based management network organization business intelligence integrated man-agement systems modern information technology
Data publikacji całości:2016
Page range:22 (71-92)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The article discusses the advisability, methods and benefits of icreasing the market value of the network organization. It also presents formulas organizations relevant to the operation of the network model and the creation and management of its value by using modern information technology (IT) systems, including Business Intelligence Systems. Made aware of the urgent need to move away from the restructuring and re-engineering to formulate the organizations’ strategy of the whole sector, even country, involving the integrated use of modern IT. We present a new paradigm of the growth strategy of the organization and conditions of its implementation through integrated management systems, information technology.
Download file

Article file

Bibliography

1.Auksztol J. (2008), Outsourcing informatyczny w teorii i praktyce zarządzania, Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
2.Black A., Wright Ph., Bachman J.E. (2000), W poszukiwaniu wartości dla akcjonariu-szy, Warszawa: Dom Wydawniczy ABC, Pricewaterhouse Coopers.
3.Boulton R.E.S. (2001), Odczytując kod wartości. Jak firmy tworzą wartość w nowej gospodarce Arthur Andersen, Warszawa: WIG-Press.
4.Business Intelligence w zarządzaniu, (2010), red. B. Smok, Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
5.Cieśliński W.B. (2011), Doskonalenie procesowej orientacji przedsiębiorstw. Model treningu procesowego, Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
6.Clarke L. (1997), Zarządzanie zmianą, Warszawa: Gebethner & Ska.
7.Czynniki sukcesu i poziom wykorzystania technologii informacyjno-
8.-komunikacyjnych w Polsce (2015), red. E. Ziemba, Warszawa: CeDeWu.Pl.
9.Dobija M. (1997), Rachunkowość zarządcza i controlling, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
10.Dolińska M. (2011), Zastosowanie technologii informatycznych w organizacjach in-nowacyjnych województwa lubelskiego, w: Wiedza i komunikacja w innowacyjnych organizacjach. Komunikacja elektroniczna, red. M. Pańkowska, Katowice: Wydawnic-two Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
11.Drucker P. (1988), The New Organization, „Harvard Business Review”, No. 1 & 2.
12.Dziuba D.T. (1998), Wirtualizacja działalności gospodarczej w oparciu o sieć Internet. W stronę gospodarki usieciowionej, Studia Informatyki Gospodarczej, Warszawa: Wydział Nauk Ekonomicznych, Uniwersytet Warszawski.
13.Dziuba D.T. (2001), Ewolucja rynków w przestrzeni elektronicznej, Studia Informatyki Gospodarczej, Warszawa: Wydział Nauk Ekonomicznych, Uniwersytet Warszawski.
14.Ehrbar A. (2001), EVA. Strategia tworzenia wartości, Warszawa: WIG-Press.
15.Grajewski P. (2012), Procesowe zarządzanie organizacją, Warszawa: Polskie Wydaw-nictwo Ekonomiczne.
16.Gruchman G.B. (1999), Znaczenie doskonalenia procesów we wdrażaniu strategii firmy, w: Human-Computer Interaction, red. B.F. Kubiak, A. Korowicki, Gdańsk.
17.Hamel G., Prahalad C.K. (1999), Przewaga konkurencyjna jutra. Strategia przejmo-wania kontroli nad branżą i tworzenia rynków przyszłości, Warszawa: Business Press.
18.Hammer M., Champy J. (1996), Reengineering w przedsiębiorstwie, Warszawa: Neu-mann Management Institute.
19.Hammer M. (1999), Reinżynieria i jej następstwa, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
20.Hesselbein F., Goldsmith M., Beckhard R. (1998), Organizacja przyszłości, Warszawa: Business Press.
21.Kasprzak T. (2000), Ewolucja przedsiębiorstw ery informacji, Studia Informatyki Gospodarczej, Warszawa: Wydawnictwo Nowy Dziennik Sp. z o.o., Uniwersytet War-szawski.
22.Kobis P. (2011), Poziom informatyzacji dużych przedsiębiorstw w Polsce w aspekcie wykorzystania grupowych systemów wspomagania decyzji oraz technik multimedial-nych, w: Wiedza i komunikacja w innowacyjnych organizacjach. Komunikacja elek-troniczna, red. M. Pańkowska, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
23.Kubiak B.F., Korowicki A. (1997), Restrukturyzacja zarządzania procesami gospodar-czymi współczesnej organizacji z wykorzystaniem technologii informacji,
24.w: Human-Computer Interaction, red. B.F. Kubiak, A. Korowicki, Gdańsk: Wydawnic-two Uniwersytetu Gdańskiego.
25.Kubiak B.F., Korowicki A. (1998), Międzyorganizacyjne systemy informacyjne
26.w rozwoju wirtualizacji, w: Modele informacyjne procesów gospodarczych, red.
27.T. Kasprzak, Warszawa – Saarbrücken: Wydawnictwo Uniwersytetu War-szawskiego – Institut für Wirtschaftsinformatik Universität des Saarlandes.
28.Kubiak B.F., Korowicki A. (1999), The Processes Reconstruction Followed by Business Process Re-Engineering Concept, w: BIS ’99, red. W. Abramowicz, Poznań: Akademia Ekonomiczna w Poznaniu.
29.Kubiak B.F., Korowicki A. (1999), Działalność gospodarcza w sieci globalnej – stan i perspektywy, w: Human-Computer Interaction, red. B.F. Kubiak, A. Korowicki, Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
30.Kubiak B.F., A. Korowicki (2001), Zdolność organizacji do zmian i jej wpływ na zasto-sowania technologii informacji, W: Human-Computer Interaction, red., B.F. Kubiak, A. Korowicki, Gdańsk: Wydawnictwo Akwila.
31.Kubiak B.F., Sieradz A. (2013), Efficiency Analysis of IT investment in Polish Banks (1998–2008): An Application of Malmquist Productivity Index, „Zarządzanie i Fi-nanse. Journal of Management and Finance”, Sopot: Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego.
32.Kubiak B.F. (2014), Model informacji strategicznej w obsłudze procesów biznesowych przemysłu turystycznego, Informatyka Ekonomiczna Business Informatics 2 (32) 2014, Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
33.Lasek M. (2007), Metody Data Mining w analizowaniu i prognozowaniu kondycji ekonomicznej przedsiębiorstw. Zastosowania SAS Enterprise Miner, Warszawa: Difin.
34.Liautaud B., Hammond M. (2003), e-Business Intelligence. Od informacji przez wiedzę do zysków, Warszawa: McGraw-Hill, Premium Technology.
35.Manganelli R.L., Klein M.M. (1998), Reengineering, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
36.Michalik K. (2011), Systemy ekspertowe jako narzędzia wspomagające zarządzanie wiedzą, w: Wiedza i komunikacja w innowacyjnych organizacjach. Komunikacja elek-troniczna, red. M. Pańkowska, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
37.Mulawka J. (1996), Systemy ekspertowe, Warszawa: WNT.
38.Müller U.R. (1997), Szczupłe organizacje, Warszawa: Agencja Wydawnicza „Placet”.
39.Nycz M. (2011), Business Intelligence w firmie XXI wieku, w: Wiedza i komunikacja w innowacyjnych organizacjach. Komunikacja elektroniczna, red. M. Pańkowska, Ka-towice: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
40.Olszak C.M., Ziemba E. (2007), Strategie i modele gospodarki elektronicznej, War-szawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
41.Peppard J., Rowland P. (1997), Re-engineering, Warszawa: Gebethner & Ska.
42.Perechuda K. (2007), Dyfuzja wiedzy w przedsiębiorstwie sieciowym. Wizualizacja i kompozycja, Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu.
43.Perzyńska A. (2011), Wykorzystanie technologii informatycznych do budowania stra-tegii marki przedsiębiorstw, w: Wiedza i komunikacja w innowacyjnych organiza-cjach. Komunikacja elektroniczna, red. M. Pańkowska, Katowice: Wydawnictwo Uni-wersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
44.Rappaport A. (2001), Wartość dla akcjonariuszy. Poradnik menedżera i inwestora, Warszawa: WIG-Press.
45.Schlesinger P.F., Sathe V., Schlesinger L.A., Kotter J. (1999), Projektowanie organizacji, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
46.Sieradz A., Kubiak B.F. (2015), Measuring bank branch sales performance improve-ment driven by CRM System, in: Information Management in Practice, edited by B.F. Kubiak, J. Maślankowski, Sopot: Faculty of Management University of Gdańsk.
47.Steinbeck H.H. (1998), Total Quality Management. Kompleksowe zarządzanie jako-ścią, Warszawa: Agencja Wydawnicza „Placet”.
48.Strategie wzrostu wartości firmy. Studium przypadków (2000), red. A. Szablewski, Warszawa: Wydawnictwo Poltext.
49.Surma J. (2009), Business Intelligence. Systemy wspomagania decyzji biznesowych, Warszawa: Wydawnictwo PWN.
50.Systemy informatyczne zarządzania. Microsoft Business Solutions Navision, (2011), red. A. Dudka, Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
51.Tapscott D. (1998), Gospodarka cyfrowa. Nadzieje i niepokoje Ery Świadomości Sys-temowej, Warszawa: Business Press.
52.Wielki J. (2012), Modele wpływu przestrzeni elektronicznej na organizacje gospodar-cze, Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
53.Wróbel P. (2014), Komunikacja elektroniczna. Zagrożenia i ich skutki dla organizacji, Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
54.Zarządzanie informacjami w przedsiębiorstwie. Systemy informatyczne i reinżynieria organizacji (2001), red. A. Michalski, Gliwice: Wydawnictwo Politechniki Śląskiej.
55.Zarządzanie wartością firmy (2000), red. A. Herman, A. Szablewski, Warszawa: Wy-dawnictwo Poltext.