Ekonomiczne Problemy Turystyki

Wcześniej: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki

ISSN: 1644-0501     eISSN: 2353-3188    OAI    DOI: 10.18276/ept.2018.2.42-05
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Lista wydań / nr 2 (42) 2018
Preferencje turystów z Chin dotyczące wyboru atrakcji odwiedzanych w Europie

Autorzy: Czesław Adamiak
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Wydział Nauk o Ziemi

Barbara Szyda
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Wydział Nauk o Ziemi

Anna Dubownik
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Wydział Nauk o Ziemi
Słowa kluczowe: chińscy turyści Europa preferencje turystyczne atrakcje turystyczne TripAdvisor
Data publikacji całości:2018-06-20
Liczba stron:10 (49-58)
Klasyfikacja JEL: L83 Z30
Cited-by (Crossref) ?:

Abstrakt

Celem badania jest ocena preferencji chińskich turystów w Europie w kwestii wyboru odwiedzanych przez nich atrakcji turystycznych. W artykule wykorzystano oryginalną procedurę badawczą: zliczono opinie o atrakcjach turystycznych w wybranych krajach europejskich zamieszczone w serwisie TripAdvisor ogółem i w języku chińskim. Pozwoliło to określić, które obiekty w badanych krajach są najliczniej odwiedzane i oceniane przez chińskich turystów, a także które kraje oraz jakie rodzaje atrakcji cieszą się największą popularnością wśród gości z Chin. Uzyskane wyniki wskazują, że chińscy turyści trafiają przede wszystkim do najbardziej popularnych atrakcji turystycznych położonych w największych miastach Europy, a opinie online mogą stanowić wartościowe źródło informacji na temat preferencji turystycznych wybranych grup.
Pobierz plik

Plik artykułu

Bibliografia

1.Adamiak, C., Dubownik, A. (2017). Opinie online o parkach narodowych w Polsce. Studia i Materiały CEPL w Rogowie, 19 (52/3), 18-25.
2.Buhalis, D. (2003). eTourism: Information technology for strategic tourism management. London: Pearson.
3.Chinavia (2013). Survey of Chinese visitors to Scandinavia: Perspectives for Scandinavian city tourism. Copenhagen: Wonderful Copenhagen Research & Development.
4.Croce, V. (2016). Tourism in Focus: The Chinese Outbound Travel Market. Virtual Tourism Observatory. Brussels: European Commission. Pobrano z: https://ecty2018.org/wp-content/uploads/2017/08/EC-2016-The-Chinese- Outbound-Travel-Market.pdf (17.01.2018).
5.European Travel Commission (2017). European tourism in 2017: trends & prospects, Quarterly Report (Q2/2017). GUS (2017). Turystyka w 2016 r. Warszawa: Główny Urząd Statystyczny.
6.Li, X., Harrill, R., Uysal, M., Burnett, T., Zhan, X. (2010). Estimating the size of the Chinese outbound travel market: A demand-side approach. Tourism Management, 2 (31), 250-259.
7.MacCannell, D. (2002). Turysta. Nowa teoria klasy próżniaczej. Warszawa: Wydawnictwo Muza.
8.Marine-Roig, E. (2017). Measuring Destination Image through Travel Reviews in Search Engines. Sustainability, 9 (1425).
9.O’Reilly, T. (2005). What Is Web 2.0. Pobrano z http://oreilly.com/web2/archive/what-is-web-20.html (17.01.2018). POT (2017). Analiza rynków za rok 2016 objętych działaniami zagranicznych ośrodków Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT). Trendy, wizerunek Polski, produkty, komercjalizacja. Pobrano z: https://www.pot.gov.pl/ component/rubberdoc/doc/5948/raw (17.01.2018).
10.Stokłosa, Ł., Marchiori, E., Piotrowski, M., Cantoni, L. (2013). Wykorzystanie modelu Destination Online Reputation do oceny obszaru recepcji turystycznej. Studium na przykładzie województwa podkarpackiego. Folia Turistica, 25, 129-148.
11.Travel China Guide (2016). China Outbound Tourism in 2016. Pobrano z: https://www.travelchinaguide.com/touri- sm/2016statistics/outbound.htm (30.11.2017).
12.UNWTO (2013). Tourism Highlights 2013 Edition. Pobrano z: https://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284415427
13.(17.01.2018) .
14.UNWTO (2016). UNWTO/GTERC Asia Tourism Trends 2016 Edition. Pobrano z: http://cf.cdn.unwto.org/sites/all/files/ pdfZunwtogterc_annual_report_on_asia_tourism_trends_-_2016_edition_executive_summary.pdf (1701.2018). UNWTO (2017a).Tourism Highlights 2017 Edition. Pobrano z: https://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284419029
15.UNWTO (2017b). World Tourism Barometer, Volume 15. Pobrano z: http://cf.cdn.unwto.org/sites/all/files/pdf/unw- to_barom17_06_december_excerpt_.pdf (17.01.2018).