Ekonomiczne Problemy Turystyki

Wcześniej: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki

ISSN: 1644-0501     eISSN: 2353-3188    OAI    DOI: 10.18276/ept.2016.4.36-10
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Lista wydań / nr 4 (36) 2016
Integration in Tourism Distribution Channels and Bargain Power Of Tour Operators Over Accommodation Establishments: TUI and Thomas Cook Cases
(Integracja kanałów dystrybucji jako okazja wzmocnienia siły turoperatorów wobec obiektów noclegowych – studium przypadku TUI i Thomas Cook)

Autorzy: Mustafa Boz
Canakkale Onsekiz Mart University
Słowa kluczowe: zrównoważona turystyka marketing w turystyce integracja pozioma integracja pionowa fuzje w turystyce touroperatorzy obiekty noclegowe
Data publikacji całości:2016
Liczba stron:10 (115-124)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstrakt

Duże międzynarodowe grupy touroperatorskie odgrywają ważną rolę w turystycznych kanałach dystrybucji. Mogą one znacząco wpływać na międzynarodową turystykę; zdominowały obiekty zakwaterowania oraz inne firmy, zwłaszcza zajmujące się masową turystyką wypoczynkową. Dzięki fuzji i przejęciom w branży turystycznej, zmienia się także struktura rynku. Badania przedstawione w artykule poparte są badaniami wtórnym i koncentrują się na masowych kanałach dystrybucji usług turystycznych i problemach dotyczących kształtowania cen między organizarorami turystyki a obiektami zakwaterowania. W artykule przedstawiona jest przede wszystkim integracja pionowa i pozioma w branży turystycznej na przykładzie TUI i Thomas Cook Group, największych touroperatorów w Europie.
Pobierz plik

Plik artykułu

Bibliografia

1.Blitz, R., Atkins, R. (2014). TUI and First Choice Agree Merger. Available at: http://www.ft.com/cms/s/0/815b3cce-d58311db-a5c6-000b5df10621.html#axzz3Jbhadjo4 (20.11.2014).
2.Buhalis, D., Laws, E. (2001). Tourism Distribution Channels: Practices, Issues and Transformations. Cengage Learning EMEA.
3.Cavlek, N. (2002). Tour Operators and Destination Safety. Annals of Tourism Research, 29 (2), 478–496.
4.Cook, T. (2014). Thomas Cook – Partner Brands. Available at: http://www.thomascook.com/brands (6.12.2014).
5.Davies, P. (2015). Kuoni Tour Operator Sold to DER Touristik Parent. Available at: http://www.travelweekly.co.uk/articles/54638/kuoni-tour-operator-sold-to-der-touristik-parent (22.06. 2015).
6.De Blust, M. (2009). Study on the competitiveness of the EU tourism-industry Face to face interview European Travel Agents and Tour Operators Associations (ECTAA) Brussels, 23 March 2009. Ref. Ares(2014)74820 - 15/01/2014. FN97613 – FWC Sector Competitiveness – EU tourism-industry.
7.Gustavo, N. (2013). Marketing Management Trends in Tourism and Hospitality Industry: Facing the 21st Century Environment. International Journal of Marketing Studies; 5 (3). DOI: 10.5539/ijms.v5n3p13.
8.Klemm, M., Parkinson, L. (2001). UK Tour Operator Strategies: Causes and Consequences. International Journal of Tourism Research, 3, 367–375. DOI: 10.1002/jtr.351.
9.Perignon, C. (2009). Study on the competitiveness of the EU tourism-industry Face to Face Interview Association of Belgian Tour Operators (ABTO) Zaventem, 8 April 2009. Ref. Ares(2014)74820 - 15/01/2014. FN97613 – FWC Sector Competitiveness – EU tourism-industry.
10.Sard, M., Aguiló, E., Alegre, J. (2002). Analysis of Package Holiday Prices in the Balearic Islands. Document de Treball, 40.
11.Scowsill, D. (2015). Travel & Tourism Economic impact 2015, United Kingdom. Report of WTTC. Foreword. The Authority on World Travel & Tourism.
12.Tapper, R. (2001). Tourism and Socio-economic Development: UK Tour Operators’ Business Approaches in the Context of the New International Agenda. International Journal of Tourism Research, 3, 351–366. DOI:10.1002/jtr.348.
13.The Economist (2011). Horrible holidays. Tour operators. Available at: http://www.economist.com/node/21525904 (13.08.2011).
14.Thomas Cook (2015). Key Industry Trends: December 2013. Available at: https://www.thomascook.com/brands (10.11.2015).
15.Thomas Cook 2016. Booking in UK and Germany. Available at: http://annualreport2015.thomascookgroup.com/casestudies (11.02.2016).
16.TUI Group (2015). Who we are? Available at: http://www.tuigroup.com/en-en/investors/tui-group-at-a-glance/who-weare (13.12.2015).
17.TUI Group (2014). Group Profile. Available at: https://www.tui-group.com/en/company/profile (6.12.2014).
18.TUI Group (2016). At a glance. Available at: https://www.tuigroup.com/en-en/about-us/at-a-glance (11.02.2016).
19.Tutor2u (2007). Merger Mania Grips the Travel Industry. Available at: www.tutor2u.net/cafe/default.php (02.05.2014).
20.UNWTO (2012). UNWTO (World Tourism Organization) Annual Report 2011. Madrid: UNWTO.
21.UNWTO (2013). UNWTO (World Tourism Organization) Annual Report 2012. Madrid: UNWTO.