Ekonomiczne Problemy Turystyki

Wcześniej: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki

ISSN: 1644-0501     eISSN: 2353-3188     DOI: 10.18276/ept.2016.4.36-05
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Lista wydań / nr 4 (36) 2016
Stages of Vacation Planning by the Academic Youth in 2015
(Etapy planowania wypoczynku wakacyjnego przez młodzież akademicką w 2015 roku)

Rok wydania:2016
Liczba stron:11 (53-63)
Słowa kluczowe: młodzież akademicka planowanie podróży motywy wyjazdu
Cited-by (Crossref) ?:
Autorzy: Jolanta Cichowska
University of Science and Technology Bydgoszcz

Abstrakt

Młodzież akademicka w 2015 roku wypoczywała przede wszystkim w kraju (75,1%). Zanim studenci wybrali miejsce wakacyjnego urlopu, najpierw zdiagnozowali swoje potrzeby i oczekiwania, sugerując się jednocześnie w swoich wyborach opinią różnych osób (przyjaciół – 35,9%, rodziny – 26%) lub informacjami zaczerpniętymi z rozmaitych źródeł (internet – 79,7%). Wyjazd na wypoczynek poprzedziły długotrwałe przygotowania: miesięczne (20,4% ), trzymiesięczne (18,2% ) i roczne (1,5%). Ten etap logistycznych i kompleksowych starań podniósł przede wszystkim jakość i komfort wypoczynku (46,5%), pozwolił zaoszczędzić czas (52,6%) i obniżyć koszty wyjazdu (50,4%). Najważniejszym motywem wyjazdu dla studentów było zaspokojenie własnych potrzeb związanych z odpoczynkiem (51,0%). W swoich wyborach sugerowano się też estetyką miejsca podróży (59,3%) oraz rekomendacją znajomych (53,8%). Młodzi ludzie nie preferowali w swoim otoczeniu rozmaitych grup turystów, głównie młodzieży szkolnej (30,3%), rodzin z dziećmi (20,6%) i seniorów (17,8%).
Pobierz plik

Plik artykułu

Bibliografia

1.Badora, B. (2013). Vacation Trips of Poles. Research Announcement. Warszawa: Center of Social Opinion Research.
2.Betyn, Z. (2013). Logistics in Tourist Industry, Poznań.
3.Cichowska, J.B. (2015). Differences in Logistic Planning of Tourist Trips of Young Women and Men. In: Logistics 3. Institute of Logistics and Storing.
4.Delekta, A. (2014). Social Determinants of Tourist Activity of Kraków Academic Youth. Humanities and Social Sciences, HSS, XIX, 21 (4), pp. 25–35.
5.Consumer on Vacation (2013). Report of Research Institute IPC for the Office of Competition and Consumer Protection. http://podroze.onet.pl/plaze/gdzie-polacy-jezdzili-na-wakacje-w-2015-najlepsze-w-biurach-podrozy/17799j (19.02.2016).
6.Marcinkiewicz, C. (2003). Marketing of Tourist Services. Częstochowa: Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej.
7.Marketing Strategy of Poland in the Tourist Sector for Years 2008–2015 (2008). Polish Tourist Organization.
8.Parzych, K. (2010). Determinants of Tourist Activity for School Youth on the Example of High School Students from Słupsk and Częstochowa. Turyzm, 20 (1).
9.Report from National Tourist Market (2014). Project co-financed from the EU Funds as part of European Fund of Regional Development, Warszawa: Polish Tourist Organization.
10.Sołoma, L. (2002). Methods and Techniques of Sociological Research. Selected Issues. Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.
11.Holiday Trips of Poles (2015). KPMG in Poland – cutting through complexity.
12.Wiechoczek, J. (2015). Transformation of Marketing Concepts of Tourist Agencies Under the Influence of Changes in Consumers Behavior. In: Economic Studies. Scientific Papers of University of Economics in Katowice no. 215/2015 (pp. 111–112). University of Economics, Katowice.
13.Włodarczyk, K. (2014). Tourist Trips Abroad of Poles as One of the Signs of Globalization. Domestic Trade, 1 (354).