Ekonomiczne Problemy Turystyki

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki

ISSN: 1644-0501     eISSN: 2353-3188    OAI    DOI: 10.18276/ept.2018.2.42-25
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 2 (42) 2018
Zachowania konsumenta na rynku usług cateringowych na przykładzie cateringu dietetycznego
(Consumers' behaviour on the catering services' market on the example of diet delivery)

Authors: EWA PYRZYŃSKA
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie Wydział Towaroznawstwa i Zarządzania Produktem
Keywords: consumer diet delivery diet box
Data publikacji całości:2018-06-20
Page range:7 (265-271)
Klasyfikacja JEL: D10 E21
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The study of consumers’ habits on the market is one of the most important and interesting di¬rections of research due to the fact that the mechanisms of the current consumer goods market may be explored. The national market of catering services is young though relatively strong and big. The aim of this article is to present the consumers’ opinion on the diet delivery services, available on the polish market. The following aspects were analysed: the reasons of taking up the diet delivery, the time of use, the effects on one’s health and the consumers’ opinion on the quality of delivered services.
Download file

Article file

Bibliography

1.Augustyńska-Prejsnar, A., Ormian, M., Gajdek, G. (2014). Preferencje nabywcze „żywności wygodnej” pochodzenia drobiowego w opinii młodzieży akademickiej. Journal of Agribusiness and Rural Development, 4 (34), 17-26. Babbie, E. (2004). Badania społeczne w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
2.Babicz-Zielińska, E. (2010). Postawy konsumentów wobec nowej żywności. Zeszyty Naukowe Akademii Morskiej w Gdyni, 65, 16-22.
3.Bernstein, A.M., Sun, Q., Hu, F.B., Stampfer, M.J., Manson, J.E., Willett, W.C. (2010). Major dietary protein sources and risk of coronary heart disease in women. Circulation, 122, 876-83.
4.BROG B2B (2016). Rynek cateringowy rozkwita. Pobrano z: http://www.horecanet.pl/Rynek-cateringowy-rozkwita- ,wiadomosc,23,listopad,2016.aspx (20.08.2017).
5.Dąbrowska, A., Babicz-Zielińska, E. (2011). Zachowania konsumentów w stosunku do żywności nowej generacji.
6.Hygeia Public Health, 1 (46), 39-46.
7.Gawęcki, J., Mossor-Pietraszewska, T. (2006). Kompendium wiedzy o żywności, żywieniu i zdrowiu. Warszawa: Wy¬dawnictwo Naukowe PWN.
8.GBD 2015 Obesity Collaborators (2017). Health Effects of Overweight and Obesity in 195 Countries over 25 Years. The New England Journal of Medicine, 377, 13-27.
9.Gertig, H., Gawęcki, J. (2007). Żywienie człowieka. Słownik terminologiczny. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
10.Janicki, A. (2006). Żywność wygodna. W: F. Świderski (red.), Żywność wygodna i żywność funkcjonalna (s. 30-35).
11.Warszawa: Wydawnictwa Naukowo-Techniczne.
12.Jarosz, M. (red.) (2017). Normy żywienia dla populacji Polski (s. 261-287). Warszawa: Instytut Żywności i Żywienia. Kalinowski, S. (2007). Zależność między dochodami a wydatkami na żywność w gospodarstwach domowych na przykładzie województwa wielkopolskiego. Handel Wewnętrzny, 2, 38-45.
13.Makała, H. (2013). Trendy w produkcji żywności wygodnej i przykłady jej zastosowania w turystyce - wybrane aspek¬ty. Zeszyty Naukowe. Turystyka i Rekreacja, 2 (12), 105-118.
14.Mazurek-Łopacińska, K. (2008). Konsument w epoce postmodernizmu. W: G. Sobczyk (red.), Współczesny marketing.
15.Trendy. Działania (s. 123-129). Warszawa: PWE.
16.Pyrzyńska, E. (2014). Zalecenia żywieniowe i formy ich upowszechniania. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicz¬nego w Krakowie, 3 (927), 75 -86.
17.Rozporządzenie (2015). Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU). DzU 2015, poz. 1676; 2017, poz. 2453.
18.Sojkin, B., Małecka, M., Olejniczak, T., Bakalarska, M. (2009). Konsument wobec innowacji produktowych na rynku żywności. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
19.Sygut, M. (2013). Choroby dietozależne, czyli nie wiemy, co jemy. Pobrano z: www.rynekzdrowia.pl/Wywiady/Choro- by-dietozalezne-czyli-nie-wiemy-co-jemy,132523.html (28.08.2017).
20.Szeja, N., Szczepańska, E. (2017). Nutrition awareness and consumption frequency of selected products regarded as convenience food among Polish and German citizens. Journal of Public Health, Nursing and Medical Rescue, 2, 36-44.
21.Szymanek, J. (2017). Food Show 2017: Coraz więcej Polaków zainteresowanych cateringiem dietetycznym. Pobrano z: http://www.portalspozywczy.pl/horeca/wiadomosci/food-show-2017-coraz-wiecej-polakow-zainteresowa- nych-cateringiem-dietetycznym,142364.html (28.08.2017).
22.Śmigielska, H. (2016). Innowacyjne produkty spożywcze na rynku żywności funkcjonalnej zawierającej skrobię. Po¬znań: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
23.Wasilik, K. (2014). Trendy w zachowaniach współczesnych konsumentów - konsumpcjonizm a konsumpcja zrówno¬ważona. Konsumpcja i Rozwój, 1 (6), 66-74. 
24.Woźniak, B. (2017). Rynek cateringu dietetycznego bardzo szybko się zmienia, złote czasy za nami. Pobrano z: http:// www.portalspozywczy.pl/horeca/wiadomosci/rynek-cateringu-dietetycznego-bardzo-szybko-sie-zmienia- zlote-czasy-za-nami,139348.html (28.08.2017).
25.Zalega, T. (2013). Nowe trendy i makrotrendy w zachowaniach konsumenckich gospodarstw domowych w XXI wieku.
26.Konsumpcja i Rozwój, 2 (5), 3-21.