Ekonomiczne Problemy Turystyki

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki

ISSN: 1644-0501     eISSN: 2353-3188    OAI    DOI: 10.18276/ept.2018.1.41-03
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 1 (41) 2018
Aktywność marketingowa organizacji pozarządowych w kreowaniu popytu turystycznego (na wybranych przykładach)
(Marketing Activity of Non-Governmental Organizations in Creating Tourist Demand (at a Chosen Examples))

Authors: Bogdan Gregor
Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Marketingu

Beata Gotwald-Feja
Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Marketingu
Keywords: non-governmental organizations marketing activity tourist demand
Data publikacji całości:2018-04-27
Page range:10 (31-40)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Contemporary non-governmental organizations play an important role in supporting development of the economy. The aim of the article is presentation of marketing activities’ of non-governmental organizations, aimed at tourist activation, including demand for tourist services. The basis for the analysis is the literature on the one side, and the NGOs, engaged in tourist development on the other side (so called case study analysis). At the basis of the data analysis the conclusions and recommendations were created.
Download file

Article file

Bibliography

1.Adamiak, P., Charycka, B., Gumkowska, M. (2016). Kondycja sektora orgazniacji pozarządowych w Polsce 2015.
2.Raport z badań. Warszawa: Stowarzyszenie Klon/Jawor.
3.Azimi, F. (2015). Rural Tourists’ Opinion about Tourism Situation in Tehran Province and the Duty of Government, Local People and Non Governmental Organizations in Rural Tourism Development. International Journal of Sciences: Basic and Applied Research, 1, 325-333.
4.Balińska, A. (2009). Struktura popytu turystycznego i czynniki kształtujące ten popyt (na podstawie wyników badań empirycznych). Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie. Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej, 74, 137-147.
5.Bircan, I., Ulker, H., Gunes, G., Poyraz, Z. (2010). Tourism Destinations Sustainability and Non-Governmental Orga¬nizations (NGO’s): a Case Study of Beypazari, Turkey. Journal of Education Travel, 1, 17-32.
6.Brańka, S. (2013). Możliwości identyfikacji i pomiaru aktywności marketingowej polskich miast. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, 64 (2), 23-30.
7.Borzyszkowski, J. (2012). Markowe produkty turystyczne i ich związek ze strukturą ruchu turystycznego - przykład Czech, Polski, Słowacji i Węgier. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 82, 343-356.
8.Cymańska-Grabowska, B., Steblik-Wlaźlak, B. (2013). Turystyka. Tom I. Podstawy turystyki. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
9.Czernek, K. (2012). Trendy w popycie turystycznym jako determinanty współpracy w regionie. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki, 697, 69-80.
10.Defourny, J. (2014). From Third Sector Social Enterprise: A European Research Trajectory. W: J. Defourny, L. Hulgard, V. Pestoff (red.), Social Enterprise and the Third Sector, s. 17-41. New York: Routledge,.
11.Dekker, P. (2004). The Netherlands: from private initiatives to non-profit hybrids and back? W: W. A. Evers, J.L. Laville (red.), The third sector in Europe, s. 144-165. Cheltenham: Edward Elgar.
12.Dziedzic, E., Skalska, T. (2012). Ekonomiczne uwarunkowania rozwoju usług turystycznych w Polsce. Warszawa: Stowarzyszenie na rzecz Badania, Rozwoju i Promocji Turystyki.
13.Gotwald-Feja, B. (2016). Konsument w realiach omnichannel. Wykorzystanie e-marketingu na rynku atrakcji tury¬stycznych. Łódź: SIZ.
14.Gregor, B., Gotwald, B. (2011). Potencjał e-marketingu w kreowaniu wizerunku regionu. W: W. Deluga, J. Dyczkowska (red.), Marketing terytorialny — konkurencyjność regionów, przedsiębiorstw a ochrona środowiska, s. 59-78. Koszalin: Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej.
15.Kennedy, K. (2008). Non-governmental Organizations (NGOs) and Tourism: A Partnership for Poverty Reduction in Developing Countries. Pobrane z: http://content.library.ccsu.edu/cdm/ref/collection/ccsutheses/id/1043 (1.09.2017).
16.Kennedy, K., Dornan, D. (2009). An Overview: Tourism Non-governmental Organizations and Poverty Reduction in Developing Countries. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 14, 183-200.
17.Kietlińska, K. (2010). Rola trzeciego sektora w społeczeństwie obywatelskim. Warszawa: PWN.
18.Kozioł, L. (2012). Typologia czynników motywujących do podróżowania. Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie, 6, 87-98.
19.Niezgoda, A. (2012). Popyt turystyczny - uwarunkowania i perspektywy rozwoju. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 82, 11-26.
20.Niezgoda, A., Zmyślony, P. (2003). Popyt turystyczny. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.
21.Ormazdi, M., Pourfikouhi, A., Amar, T. (2013). The necessities of verifying the policies of Non Governmental Orga¬nizations development in planning and management of rural tourism of Iran. Life Science Journal, 10, 51-58.
22.Panasiuk, A. (2006). Turystyka w gospodarce narodowej i regionalnej. W: A. Panasiuk (red.), Ekonomika turystyki, s. 50-53. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
23.Pawłowska, E. (2015). Organizacje pozarządowe a kapitał społeczny., Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Orga¬nizacja i Zarządzanie, 77, 167-176.
24.Rosa, G. (2012). Czynniki kształtujące zachowania nabywców usług turystycznych na przykładzie badań rynku euro¬pejskiego. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 84, 123-136.
25.Stowarzyszenie Turystyczne Kaszuby (2016). Plan komunikacji, Kartuzy.
26.Varey, R.J. (2002). Marketing Communication. Principles and practice. London, New York: Routledge.
27.Wójtowicz-Dawid, A. (2011). Organizacje pozarządowe i ich rola w realizacji spójności społeczno-ekonomicznej - wybrane aspekty prawne. Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy. Modernizacja dla spójności społeczno - -ekonomicznej, 18, 335-345.