Ekonomiczne Problemy Turystyki

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki

ISSN: 1644-0501     eISSN: 2353-3188    OAI    DOI: 10.18276/ept.2017.3.39-13
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 3 (39) 2017
Miejsce produktów turystycznych Szczecina w ofertach wybranych biur podróży
(Place of Szczeci’n Tourist Products in the Offer of Selected Travel Agencies)

Authors: Iza Opas-Zajdlewicz
Keywords: market package tourist product offer travel agencies
Data publikacji całości:2017
Page range:12 (155-166)
Klasyfikacja JEL: Z30 Z32 Z39
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The primary objective of this study is the question of the place of Szczecin’s tourist products in the offer of selected travel agencies. The article presents the analysis of the offer of selected agencies in an attempt to answer the following questions: – service of which travel agencies would tourists choosing Szczecin as a tourist destination use? – are tourist products of Szczecin sufficiently present in the offer of travel agencies? – whether the offer of selected travel agencies include the tourist products awarded by the Polish Tourist Organization in the contest: “Best Tourist Product”. The analysis was carried out in October 2016. The following criteria were assumed in order to select relevant travel agencies for this analysis: 1) travel agencies located in Szczecin; 2) travel agencies located in Warszawa, Wrocław and Gdańsk, Poznań and Kraków (cities where major tour operators are present); 3) travel agencies located in Germany and Scandinavia, who’s offer includes visits to Poland.
Download file

Article file

Bibliography

1.Altkorn, J. (2006). Marketing w turystyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
2.Badanie ruchu turystycznego w województwie zachodniopomorskim 2015 (2015). Raport z badania ankietowego. Szczecin: Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego.
3.Dębski, M. (2013). Kreowanie silnej marki. Szkoła Główna Handlowa. Warszawa: Dom Wydawniczy ELIPSA.
4.Holloway, J.Ch.; Robinson, Ch. (1997). Marketing w turystyce. Warszawa: PEW.
5.Kaspar, C., Kunz, B.R. (1982). Unternehmungsführung im Fremdenverkehr. Stuttgart, Bern, za: Fijałkowski, D. Produkt turystyczny w ujęciu marketingowym (2003). Słupsk: Pomorska Akademia Pedagogiczna.
6.Marciszewska, B., Grobelna, A. (2013). Rola usług Spa&Wellness w kreowaniu pozytywnych doświadczeń konsumentów na przykładzie produktów hotelowych. Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 2.
7.Middleton, V.T.C. (1996). Marketing w turystyce. Warszawa: PAPT.
8.Najlepsze Produkty Turystyczne Województwa Zachodniopomorskiego. (2013). Warszawa: POT.
9.Panasiuk, A. (2005). Marketing usług turystycznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
10.Panasiuk, A. (2013). Marka turystyczna jako instrument zarządzania regionalną gospodarką turystyczną w warunkach sytuacji kryzysowych. Współczesne Zarządzanie, 1.
11.Rab-Przybyłowicz, J. (2010). Tworzenie produktu dla turystyki medycznej w Szczecinie. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 591, Ekonomiczne Problemy Usług, 53, 695–705.
12.Rapacz, A. (2001). Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce rynkowej. Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.
13.Seweryn, R. (2005). Produkt turystyczny i wyznaczniki jego atrakcyjności. Kraków: AE.
14.Strategia Rozwoju Szczecina 2025, 23 maja 2011.
15.Uchwała nr 143/2015 Rady Ministrów z dnia 18 sierpnia 2015 r. w sprawie przyjęcia „Programu Rozwoju Turystyki do 2020 roku”. Ustawa o usługach turystycznych z dnia 29 sierpnia 1997 r., Dz.U. 04.223.2268, art. 3, pkt 2.
16.http://www.polen.travel/sv/researrangorer (21.10.2016)
17.http/www.pot.pl, Regulamin Funkcjonowania „Forum Turystyki Przyjazdowej”
18.https://turystyka.gov.pl/ceotipt/podmioty_p_77.html (2016). System Centralnej Ewidencji i Wykazów w Turystyce
19.www.polen-travel.de (2015). Wykaz touroperatorów z rynku niemieckiego, którzy w 2015 r. mieli w swoich katalogach polską ofertę turystyczną. Berlin
20.www.pot.gov.pl (2016)
21.www.pot.gov.pl (20.10.2016)