Ekonomiczne Problemy Turystyki

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki

ISSN: 1644-0501     eISSN: 2353-3188    OAI    DOI: 10.18276/ept.2017.3.39-12
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 3 (39) 2017
Kierunki działań promocyjnych miasta Lublina
(Directions Promotional Activities of Lublin)

Authors: Anna Mazurek-Kusiak
Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Keywords: marketing places promotion Lublin
Data publikacji całości:2017
Page range:13 (141-153)
Klasyfikacja JEL: M37 M38 M39
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The aim of the article is to present and evaluate promotional campaigns of the city of Lublin. The city of Lublin was selected for testing because of the originality of the promotion, which is reflected in winning numerous awards marketing. The research was carried out by diagnostic survey using the questionnaire technique (CAWI) and interview techniques and direct telephone. In addition, benefited from the strategic documents of the city of Lublin, statistical data, reports on the implementation of the municipal budget and literature. City Lublin conducts original and unconventional promotional campaigns, including advertising. Especially noteworthy are primarily advertising environment “Hitchhikers” and “Lost Memories”, using elements of guerrilla marketing and word of mouth. The effectiveness of the promotion of the city provides, among others, increase tourist traffic in the city and recognition of the promotional slogan “Lublin. City inspired” by the Polish population.
Download file

Article file

Bibliography

1.Adamczyk, J. (2011). Promocja jako narzędzie kreowania wizerunku miasta na przykładzie Rzeszowa. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 663, Ekonomiczne Problemy Usług, 75.
2.Furtak R. (2013). Marka Lublin. Lublin: UML.
3.Gascó-Hernández, G., Torres-Coronas, T. (2009). Information Communication Technologies and City Marketing: Digital Opportunities for Cities Arou nd the World. Hershey: Information Science Reference.
4.Jansen-Verbeke, M. (2011). Studia nad turystyką miejską: stare opowieści, nowe scenariusze. W: Turystyka. Księga jubileuszowa w 70. Rocznicę urodzin Profesora Stanisława Liszewskiego. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
5.Manczak, I. (2013). Zintegrowany program działań marketingowych miasta na rynku turystycznym. Zeszyty Naukowe UEK.
6.Markowski, T. (2006). Marketing terytorialny. Studia KPZK, t. CXVI.
7.Panasiuk, A. (2009). Problemy kształtowania polityki turystycznej w Polsce w aspekcie dostosowawczym do Unii Europejskiej. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 567, Ekonomiczne Problemy Turystyki, 12.
8.Projektowanie Marki Miasta Lublin. Pobrane z: http://lublin.eu/lublin/marketing-miasta/marka-lublin/projektowanie-marki (3.11.2016).
9.Sagan, M. (2014). Strategia Rozwoju Miasta Lublin. Raport końcowy z realizacji w latach 2008–2012. Lublin: UML.
10.Sagan, M., Warda, J., Kipta, E., Skrzypek, M., Szajc, S., Żyśko, R. (2015). Strategia rozwoju Lublina na lata 2013–2020. Lublin: UML.
11.Sprawozdanie z realizacji budżetu miasta Lublina za lata 2007–2016. Strategia rozwoju turystyki miasta Lublin do roku 2025 (2015). Lublin: UML. www.