Ekonomiczne Problemy Turystyki

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki

ISSN: 1644-0501     eISSN: 2353-3188    OAI    DOI: 10.18276/ept.2017.3.39-04
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 3 (39) 2017
Ocena przydatności miejsca reklamy w promocji usługi hotelarskiej
(Assess the Usefulness of Advertising Space in the Promotion of Hotel Service)

Authors: Maria Jeznach
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie

Agnieszka Tul-Krzyszczuk
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie

Agnieszka Bobola
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie

Joanna Bursztyka
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Keywords: advertising advertising space promotion hotel services
Data publikacji całości:2017
Page range:9 (43-51)
Klasyfikacja JEL: M31 M37
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Advertisings accompany us almost everywhere, but some places their exposure seem to be more appreciated by buyers. The studies found that consumers perceive the usefulness of advertising of hotel services in various places quite diverse. The most useful, according to respondents, was advertising of hotel services posted on the Internet and in catalogs. For the usefulness of these places were in favor of up to 80% of the respondents. While online advertising has been recognized by the respondents as the best source of information about hotel services.
Download file

Article file

Bibliography

1.Briggs, S. (2003). Marketing w turystyce. Warszawa: PWE.
2.Czubała. A. (2006). Marketing usług. Kraków: Wolters Kluwer Polska.
3.Holloway, J.C., Robinson, C. (1997). Marketing w turystyce. Warszawa: PWE.
4.Internet ważniejszym źródłem wiedzy o turystyce od znajomych, telewizji i reklam (2015). Pobrane z: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/internet-wazniejszym-zrodlem-wiedzy-o-turystyce-od-znajomych-telewizji-i-reklam#, (13.04.2017).
5.Jeznach, M. (2008a). Marketing usług hotelarskich. Warszawa: Format AB.
6.Jeznach, M. (2008b). Organizacja usług turystycznych i hotelarskich. Warszawa: Wydawnictwo SGGW.
7.Kall, J. (2004). Reklama. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
8.Kaznowski, D. (2008). Nowy marketing. Warszawa: Communications Sp. z o.o.
9.Kołakowski, W. (2013). Jak i gdzie promować hotel, by zdobyć gościa? Hotelarz, 3, 20–24.
10.Kotler, P. (2004). Marketing od A do Z. Warszawa: PWE.
11.Leśniewska, A. (2006). Reklama internetowa. Gliwice: Helion.
12.Milewska, M., Włodarczyk, B. (2005). Hotelarstwo. Podstawowe wiadomości z zakresu hotelarstwa. Łódź: WSTH.
13.Pitrus, A. (1999). Zrozumieć reklamę. Warszawa: Wydawnictwo ER.
14.Polak, R., Leonowicz-Bukała, I., Gawroński, S. (2010). Narzędzia współczesnej reklamy. Rzeszów: WSIiZ.
15.Reklama hotelu w Google – kolejne zmiany (2017). Pobrane z: http://www.marketinghotelu.pl/2017/04/04/reklama-hotelu-w-google-zmiany/ (13.04.2017).
16.Sznajder, A. (1993). Sztuka promocji, czyli jak najlepiej zaprezentować siebie i swoją firmę. Warszawa: Business Press Ltd.
17.Turkowski, M. (1993). Hotelarstwo – elementy marketingu. Warszawa: PWE.
18.Wiktor, J.W. (2001). Promocja, system komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.