Ekonomiczne Problemy Turystyki

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki

ISSN: 1644-0501     eISSN: 2353-3188    OAI    DOI: 10.18276/ept.2017.3.39-02
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 3 (39) 2017
Uwarunkowania wdrażania strategii rozwoju turystyki na poziomie regionalnym i lokalnym - wybrane zagadnienia
(Patterning of The Tourism Development Strategy Applications on Regional and Local Level of Management – Chosen Issues)

Authors: Zbigniew Głąbiński
Uniwersytet Szczeciński

Daniel Szostak
Uniwersytet Szczeciński
Keywords: tourism tourism development strategy
Data publikacji całości:2017
Page range:11 (19-29)
Klasyfikacja JEL: R58 O21 R11
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The practice shows that tourism sector is important element of many local and regional economies and the tourism development strategy is very important tool of realization the local and regional tourism policy. The article is connecting with problems: how to create good and efficient strategy for local communities. But the main problems is: why this type of strategic documents are ineffective for many local beneficiaries.
Download file

Article file

Bibliography

1.Balcerowicz, L. (1999). Państwo w przebudowie. Kraków: Wydawnictwo Znak.
2.Głąbiński, Z., Szostak, D., Zalewski, T. (red.). (2016). Strategia rozwoju turystyki na poziomie lokalnym. Przykład powiatu gryfińskiego. Warszawa: Wydawnictwo CeDeWu.
3.Grabowska, A. (2013). Lokalna gospodarka turystyczna a rozwój regionów. Pobrane z: www.ue.katowice.pl (s. 75–76), (15.03.2016).
4.Nawrocka, E. (2004). Rola władz lokalnych w zrównoważonym rozwoju turystyki na przykładzie powiatu jeleniogórskiego. W: G. Gołembski (red.), Kształtowanie jakości produktu turystycznego regionu z zachowaniem rozwoju zrównoważonego (s. 17–25). Warszawa: Instytut Turystyki.
5.Nawrocka, E. (2015). Współpraca podmiotów na rzecz kreowania i wzmocnienia wizerunku regionu turystycznego – perspektywa teorii sieci. Roczniki Ekonomiczne Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy, 8, 118–130.
6.Nowak, S., Franczak, A. (2013). Regionalne strategie rozwoju a realizacja koncepcji zrównoważonej turystyki. W: S. Nowak (red.), Ekonomiczno-organizacyjne problemy działalności turystycznej w regionach (s. 63–77). Katowice: Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach.
7.Rapacz, A., Jaremen, D.E. (2009). Oddziaływanie samorządu lokalnego na rozwój turystyki i branży turystycznej w wybranych gminach powiatu jeleniogórskiego. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 46.
8.Rochmińska, A., Stasiak, A. (2004). Strategie rozwoju turystyki. Turystyka i Hotelarstwo, 6.
9.Szostak, D. (2004). Rola lokalnej polityki turystycznej w tworzeniu i promocji markowych produktów turystycznych. W: A. Panasiuk (red.), Markowe produkty turystyczne (s. 67–72). Szczecin–Niechorze: Katedra Zarządzania Turystyką US.
10.Szostak, D. (2006a). Polityka turystyczna. W: A. Panasiuk (red.), Ekonomika turystyki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
11.Szostak, D. (2006b). Strategie rynkowe w turystyce. W: A. Panasiuk (red.). Marketing usług turystycznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
12.Szostak, D. (2011). Finansowanie inwestycji turystycznych – wybrane zagadnienia. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 666, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 19.
13.Szostak, D. (2016a). Specyfika przestrzenna i infrastrukturalna funkcjonowania rynku usług turystycznych. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Zarządzanie i Marketing, 42, 189–199.
14.Szostak, D. (2016b). Strategia rozwoju turystyki jako narzędzie kreowania lokalnej marki turystycznej na przykładzie powiatu gryfińskiego. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Zarządzanie i Marketing, 45.
15.Sztando, A. (2009). Problemy podmiotu i przedmiotów strategii rozwoju lokalnego. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 46.
16.Ustawa z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz.U. 2006, nr 227, poz. 1658).