Ekonomiczne Problemy Turystyki

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki

ISSN: 1644-0501     eISSN: 2353-3188    OAI    DOI: 10.18276/ept.2017.2.38-09
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 2 (38) 2017
Biroturystyka jako nowy trend turystyczny w Warszawie
(Beer Tourism as a New Tourist Trend in Warsaw)

Authors: Anna Sieczko
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Keywords: bear tourism classification of beer tourism beer trail beer events
Data publikacji całości:2017
Page range:10 (105-114)
Klasyfikacja JEL: L83 Z32
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The remaining part of the paper presents different forms of beer tourism which tourists can meet in Warsaw. Additionally the paper presents pilot study related to perception of beer tourism in the capital. After analysing the results it can be stated that beer tourism is well received phenomenon. Unfortunately most of respondents did not participate in this new tourist trend although they want to. In the opinion of bloggers Warsaw can be attractive to beer tourists.
Download file

Article file

Bibliography

1.Bujdosó, Z. Szücs, C. (2012). Beer tourism – from theory to practice. Akademia Turistica, 5 (1), 105–110.
2.Chmielarz, M. (2013). Czego napijemy się na chmielnej? Wyborcza.pl z dnia 21.06.2013.
3.Dembińska, M. (1994). Z dziejów produkcji żywności w Polsce. W: Łozińska M., Łoziński J. (red.), Wokół stołu i kuchni (s. 7–31). Płońsk: Tenten.
4.Duda-Gromada, K. (2013). Biroturystyka w Polsce – charakterystyka zjawiska. Prace i Studia Geograficzne, 52, 63–84.
5.Francioni, J.L. (2012). Beer tourism. A visitor and motivational profile for North Carolina draft brewerie. Greensboro: University of North Carolina.
6.Kosmaczewska, J. (2008). Turystyka piwna jako nowy przejaw aktywności turystycznej w Polsce. W: W. Siwiński, R. Tauber, E. Mucha-Szajek (red.), Współczesne tendencje w rekreacji i turystyce (s. 349–356). Poznań: Wydawnictwo Naukowe Bogucki.
7.Kowalczyk, A. (2003). Szlaki wina – nowa forma aktywizacji turystycznej obszarów wiejskich. W: A. Kowalczyk (red.), Geografia turyzmu (s. 69–98). Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
8.Kowalczyk, A. (2016). Turystyka kulinarna – podejście „geograficzne” i „niegeograficzne”. Turystyka Kulturowa, 5, 29–59.
9.Mierzynka, W., Osińska-Kassa, E., Kołakowska, T. (2013). Cztery pory roku w kuchni dworskiej. Warszawa: Centralna Biblioteka Rolnicza.
10.Niklewska, J. (1994). Słynne firmy spożywcze na ziemiach polskich. W: Łozińska M., Łoziński J. (red.), Wokół stołu i kuchni (s. 91–104). Płońsk: Tenten.
11.Pater, J. (2002). Piwowarstwo. Pivaria, 2 (5), 11.
12.Plummer, R., Telfer, D., Hashimoto, A., Summers, R. (2005). Beer tourism in Canada along the Waterloo-Wellington Ale Trail. Tourism Management, 26 (3), 447–458.
13.Rogowski, M. (2016). Turystyka piwna w Polsce – aktualne uwarunkowania rozwoju oraz sylwetka i zainteresowania biroturysty. Zeszyty Naukowe Turystyka i Rekreacja, 17 (1), 208–212.
14.Rogowski, M., Kuc, M. (2013). Możliwości rozwoju turystyki piwnej w oparciu o browary regionalne Wielkopolski,
15.Dolnego Śląska i ziemi Lubuskiej. W: R. Wiluś, J. Wojciechowska (red.), Nowe – stare formy turystyki w przestrzenia (s. 199–215). Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
16.Sieczko, A. (2008). Enoturystyka szansą dla gospodarstw agroturystycznych i małych winnic w Polsce. W: A. Balińska (red.), Potencjał turystyczny regionów (s. 98–108). Warszawa: SGGW.
17.Wojtczuk, M. (2014). Duży deweloper kupił teren dawnych Browarów Warszawskich. Gazeta Wyborcza z dnia 4.07.2014.
18.http://piwnepodroze.blogspot.com http://browarnik.blogspot.com/ http://blog.kopyra.com/ http://www.piwolucja.pl/ http://www.malepiwko.pl/) http://mojkufelek.pl
19.http://browar.biz/forum/archive/index.php/t-21321.html http://goraczka-zlota.com.pl/ (dostęp 22.01.2015) http://sjp.pl/birofile
20.http://warszawskifestiwalkulturypiwnej.pl http://warszawskifestiwalpiwa.pl
21.http://www.warszawska.info/stare-miasto/piwna.html