Ekonomiczne Problemy Turystyki

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki

ISSN: 1644-0501     eISSN: 2353-3188    OAI    DOI: 10.18276/ept.2017.2.38-08
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 2 (38) 2017
Wiedza o nabywcach usług turystycznych w świetle badań ankietowych biur podróży w Polsce
(Knowledge About Clients of Tourist Services in the Light Travel Agencies in Poland)

Authors: Andrzej Rapacz
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Izabela Michalska-Dudek
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Keywords: knowledge information travel agency marketing management
Data publikacji całości:2017
Page range:10 (95-104)
Klasyfikacja JEL: L83 M37
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The article characterizes the selected information sources referring to the clients of travel services(activity on websites or social networks and mobile applications used), next an attempt is made to transform the information collected from the aforementioned sources into knowledge allowing effective marketing management of a tourist enterprise. The empirical part of the article presents the authors’ own research results regarding the evaluation of the above knowledge sources’ usefulness level in the actual practice of travel agencies functioning in Poland.
Download file

Article file

Bibliography

1.Jaremen, D.E., Michalska-Dudek, I., Rapacz, A. (2016). Wirtualizacja zachowań konsumentów na rynku turystycznym jako źródło wiedzy w podejmowaniu decyzji marketingowych. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 43, 85–93.
2.Kachniewska, M. (2014). Big Data Analysis jako źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw i regionów turystycznych. Folia Turistica, 32, 35–55.
3.Kaczmarczyk, S. (2011). Badania marketingowe. Podstawy metodyczne. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
4.Michalska-Dudek, I. (2014). Źródła wiedzy o uczestnikach programów lojalnościowych i możliwości jej wykorzystania. Marketing i Rynek, 11, 40–48.
5.Otto, J. (2001). Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie. Warszawa: C.H. Beck.
6.Perek-Białas, J., Rószkiewicz, M., Węziak-Białowolska, D., Zięba-Pietrzak, A. (2013). Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych. Rekomendacje i praktyka badawcza. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
7.Probst, G., Raub, S., Romhardt, K. (2004). Zarządzanie wiedzą w organizacji. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
8.Rapacz, A., Michalska-Dudek, I. (2009). Znaczenie komputerowych baz danych w marketingu relacji na przykładzie biur podróży w Polsce. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki, 12, 261–284.
9.Reformat, B. (2015). E-turystyka i uwarunkowania jej rozwoju w Polsce – wybrane aspekty analizy. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 215, 74–89.