Ekonomiczne Problemy Turystyki

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki

ISSN: 1644-0501     eISSN: 2353-3188    OAI    DOI: 10.18276/ept.2017.2.38-06
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 2 (38) 2017
Wykorzystanie programów lojalnościowych w praktyce funkcjonowania biur podróży w Polsce
(Implementation of Loyalty Programs in Practice of Travel Agencies in Poland)

Authors: Izabela Michalska-Dudek
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Keywords: loyalty program (programme) travel agency loyalty relatioship marketing
Data publikacji całości:2017
Page range:12 (73-84)
Klasyfikacja JEL: L83 M37
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

In this paper, there is presented the essence of loyalty programs – one of the most crucial instruments of relationship marketing-mix. There are also described results of the empirical research, which evaluated the rate and range of their application in practice of marketing activity of travel agencies in Poland.
Download file

Article file

Bibliography

1.Dorotic, M., Bijmolt, T.H.A., Verhoef, P.C. (2012). Loyalty programmes: Current knowledge and research directions. International Journal of Management Reviews, 14 (3), s. 217–237.
2.Grönroos, C. (1994). From marketing mix to relationship marketing. Management Decision, 32 (2), 4–20.
3.Gummesson, E. (1994). Making relationship marketing operational. International Journal of Service Industry Management, 5, 5–20.
4.Kaczmarczyk, S. (2011). Badania marketingowe. Podstawy metodyczne. Warszawa: PWE.
5.Kotler, P. (1994). Marketing. Analiza. Planowanie. Wdrażanie i kontrola. Warszawa: Gebethner i S-ka.
6.Kwiatek, P. (2007). Programy lojalnościowe. Budowa i funkcjonowanie. Kraków: Wolters Kluwer Business.
7.Michalska-Dudek, I., Przeorek-Smyka, R. (2010). Marketing biur podróży. Warszawa: C.H. Beck.
8.Mruk, H. (red). (2003). Analiza rynku. Warszawa: PWE.
9.O’Malley, L. (1998). Can loyalty schemes really build loyalty? Marketing Inteligence & Planning, 1 (16), 47–55.
10.Otto, J. (2004). Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie. Warszawa: C.H. Beck.
11.Reichheld, F.F., Sasser Jr., W.E. (1990). Zero defections. Quality comes to service. Harvard Business Review, 9–10, 105–111.
12.Rószkiewicz, M., Perek-Białas, J., Węziak-Białowolska, D., Zięba-Pietrzak, A. (2013). Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych. Rekomendacje i praktyka badawcza. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
13.Rudawska, E. (2005). Lojalność klientów. Warszawa: PWE.
14.Skowron, S. (2010). Wpływ satysfakcji i lojalności klienta na wyniki finansowe przedsiębiorstw. Ekonomiczne Problemy Usług nr 54, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 594, 377–390.
15.Walesiak, M. (1996). Metody analizy danych marketingowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.