Ekonomiczne Problemy Turystyki

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki

ISSN: 1644-0501     eISSN: 2353-3188    OAI    DOI: 10.18276/ept.2016.2.34-04
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 2 (34) 2016
Turystyka i edukacja leśna a potrzeby współczesnych konsumentów
(Tourism and Forest Education – Consumer Needs Perspective)

Authors: Katarzyna Kwiecińska
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie

Małgorzata Kosicka-Gębska
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie

Jerzy Gębski
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Keywords: forest tourism forest education consumer needs
Data publikacji całości:2016
Page range:11 (49-59)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Forest tourism is one of the least expensive activity since it does not require any professional equipment nor knowledge. There are 9.1 mln hectares of forests in Poland which is approximately 29.2% of country area. More than 83.5% of all forests are administered by the State Forests National Forest Holding. This organization is aware of popularity of forest tourism and basic human need of contact with nature. Several projects funded by both European Union and State Forests National Forest Holding resulted with creating multiple tracks for foot tourism, nature education tracks, bicycle paths, equestrian routes and more. This paper presents meaning and course of forest tourism from consumer perspective in relation with tourism services field using as an example unit of State Forests National Forest Holding Drewnica in Mazovia District. Educational activities held within the area of Drewnica unit has been analyzed. Further development possibilities has been set and changes has been proposed in forest tourism field based on data from project and data gathered within Drewnica unit.
Download file

Article file

Bibliography

1.Bonisławski M., Zachowania przedsiębiorców w turystyce, Wyd. Adam Marszałek, Toruń, 2007, 39 – 40.
2.Buchwał A., Fidelus J., Monitoring ruchu turystycznego przy użyciu czujników ruchu na przykładzie Tatrzańskiego i Babiogórskiego Parku Narodowego, [w:] Krzan Z. (red.), Nauka a zarządzanie obszarem Tatr i ich otoczeniem, Zakopane, 2010, t. III, 45 – 46.
3.Budniak A. Edukacja społeczno - przyrodnicza dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Impuls, Kraków, 2010.
4.Czałczyńska-Podolska, M. Wczoraj i dziś ogrodów dziecięcych: w poszukiwaniu alternatywy dla koncepcji post-and-platform i klasycznych ogrodów dziecięcych. Czasopismo Techniczne. Architektura, 2012, 109.6-A: 263 – 270.
5.Czałczyńska-Podolska, M. Ewolucja placu zabaw. Koncepcja przestrzeni zabaw dla dzieci w Europie i Stanach Zjednoczonych. Przestrzeń i Forma, 2010, 13: 73 – 88.
6.Faron M., Kochan A., Liszka J., Metodyka pomiaru ruchu turystycznego i badania ankietowego w Pienińskim Parku Narodowym w 2012 roku. Prace Studenckiego Koła Naukowego Geografów Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, 2012, 1, 52-62.
7.Graja-Zwolińska S., Spychała A., Sylwaturystyka w świadomości potencjalnych kreatorów ruchu turystycznego. Studia i Materiały CEPL w Rogowie, 2011, 28: 227-231.
8.Janeczko, E., Woźnicka, M., i Mandziuk, A., Potrzeby i preferencje społeczne w aspekcie kształtowania krajobrazu leśnego, [w:] Turystyka w lasach i na obszarach przyrodniczo cennych, Rogów, 2011, Z 3 (28), 117 – 121.
9.Kozioł, L., Trójczynnikowa koncepcja motywacji turystycznej. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2012, 84: 43-52.
10.Liszewski, S., Włodarczyk, B. Badania regionalne ruchu turystycznego jako podstawa nowej regionalizacji turystycznej Polski, [w:] Materiały Konferencji pt. „Regionalne badania konsumentów usług turystycznych”, Ministerstwo Sportu i Turystyki, Polska Organizacja Turystyczna, Warszawa. 2012. 24 – 25.
11.Lubowiecki-Vikuk, A., Paczyńska-Jędrycka, M., Współczesne tendencje w rozwoju form rekreacyjnych i turystycznych, Poznań, 2010, 12 – 53.
12.Muszyński, Z., Kozioł, L., Innowacyjność w zrównoważonym rozwoju sylwaturystyki. Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie, 2012, T.21, Nr 2, 101 – 112.
13.Nogieć, J., Typy turystów w świetle analizy potrzeb. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, 2011, 23: 167-176
14.Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 maja 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. 2014 poz. 803).
15.Ustawa z dnia 28 września 1991 r. o lasach (tekst jednolity, Dz. U. 1991 nr 101 poz. 444).