Ekonomiczne Problemy Turystyki

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki

ISSN: 1644-0501     eISSN: 2353-3188    OAI
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Issue archive / nr 1 (29) 2015
Baza noclegowa jako istotny element obszarowego produktu turystycznego na przykładzie Szczecina
(Accommodation as an Essential Component of the Tourism Product of Area on the Example of Szczecin)

Authors: Aneta Wolna-Samulak
Uniwersytet Szczeciński
Keywords: tourism product of area accommodation Szczecin
Data publikacji całości:2015
Page range:15 (151-165)

Abstract

Accommodation as a component of the tourism infrastructure is used by tourists only. Its size and condition has a direct impact on the development of tourism in the whole region, or the city, i.e. in Szczecin.The aim of this article is to show size and structure of the Szczecin’s accommodation as well as to present possibilities of its development – based on types of tourism on this territory. This paper describes the tourism product of area and accommodation facilities. Accommodation described in the article should be treated as an integral part of the tourism product of area.
Download file

Article file

Bibliography

1.Ekonomika turystyki, red. A. Panasiuk, PWN, Warszawa 2006.
2.Ekonomika turystyki i rekreacji, red. A. Panasiuk, PWN, Warszawa 2011.
3.Gospodarka turystyczna, red. A. Panasiuk, PWN, Warszawa 2008.
4.Hotelarstwo, usługi, eksploatacja, zarządzanie, red. A. Panasiuk, D. Szostak, PWN, Warszawa 2008.
5.Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B., Produkt turystyczny. Pomysł, organizacja, zarządzanie, PWE, Warszawa 2010.
6.Kompendium wiedzy o turystyce, red. G. Gołembski, PWN, Warszawa–Poznań 2002.
7.Kowalczyk A., Derek M., Zagospodarowanie turystyczne, PWN, Warszawa 2010.
8.Kurs na Szczecin. Turystyka wodna w Szczecinie – publikacja elektroniczna.
9.Łuczak M., Koncepcja marketingowa produktu turystycznego obszaru – publikacja elektroniczna.
10.Marcinkiewicz C., Zarządzanie produktem turystycznym (z elementami psychologii), Oficyna Wydawnicza „Humanitas”, Sosnowiec 2010.
11.Marketing usług turystycznych, red. A. Panasiuk, PWN, Warszawa 2006.
12.Milewska M., Włodarczyk B., Hotelarstwo. Podstawowe wiadomości, PWE, Warszawa 2009.
13.Milewski D., Regionalne uwarunkowania rozwoju turystyki na przykładzie województwa zachodniopomorskiego, WN US, Szczecin 2005.
14.Miniprzewodnik po Szczecinie – publikacja elektroniczna.
15.morzeprzygody.eu.
16.nadmorski-szczecin.edu.pl.
17.Pawlicz A., Promocja produktu turystycznego. Turystyka miejska, Difin, Warszawa 2008.
18.Pawlikowska-Piechotka A., Zagospodarowanie turystyczne i rekreacyjne, Novae-Res–Wyd. Innowacyjne, Gdynia 2009.
19.Raport o stanie miasta Szczecin 2006. Położenie miasta i jego środowisko przyrodnicze – publikacja elektroniczna.
20.Strategie rozwoju turystyki w regionie, red. B. Meyer, D. Milewski, PWN, Warszawa 2009.
21.Szczecin – raport o stanie miasta 2014. Turystyka – publikacja elektroniczna.
22.Szczepanowska E.,Górnik K., Drozdowski R., Grzywacz B., Zagospodarowanie turystyczne Szczecina i jego wpływ na możliwości uprawiania turystyki kwalifikowanej w mieście, w: Problemy Turystyki i Rekreacji, t. III, red. M. Dutkowski, Oficyna in Plus, Szczecin 2010.
23.Turystyka w województwie zachodniopomorskim w latach 2010–2012, Urząd Statystyczny w Szczecinie, Szczecin 2013.
24.www. bip.um.szczecin.pl.
25.www.ekonom.ug.edu.pl.
26.www.gazeta.pl.
27.www.gs24.pl.
28.www.mmszczecin.pl.
29.www.stat.gov.pl.
30.www.szczecin.eu.
31.www.szczecin.pl.
32.www.szlaki24.pl.
33.www.zamek.szczecin.pl.
34.www.zuk.szczecin.pl.
35.Zawistowska H., Rola Unii Europejskiej w poprawie jakości produktów turystycznych, w: Kierunki rozwoju badań naukowych w turystyce, PWN–Wyd. AE w Poznaniu, Warszawa 2003.