Ekonomiczne Problemy Turystyki

Vorher: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki

ISSN: 1644-0501     eISSN: 2353-3188    OAI    DOI: 10.18276/ept.2018.3.43-04
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Liste der Ausgaben / nr 3 (43) 2018
Destination wedding - popularity among young students
(Turystyka weselna- popularność wśród młodych Wrocławian)

Autoren: Urszula Szczepanik
University School of Physical Education in Wrocław

Wojciech Wiesner
University School of Physical Education in Wrocław
Schlüsselbegriffe: turystyka weselna turystyka ślubna podróż poślubna
Data publikacji całości:2018-10-01
Seitenanzahl:10 (41-50)
Klasyfikacja JEL: Z32 Z30 Z19
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Cel. Poznanie wiedzy i opinii młodych wrocławian na temat turystyki weselnej (destination wedding). Metoda. Badania przeprowadzono wśród studentów Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu (Polska), kierunku Turystyka i Rekreacja drugiego roku studiów magisterskich. Wykorzystano metodę badań diagnostycznych z wykorzystaniem kwestionariusza. 100 respondentów zostało poproszonych o wypełnienie kwestionariusza składającego się z 19 pytań. Wyniki. 69 osób odpowiedziało, a 31 nie odpowiedziało na pytanie, czym jest turystyka ślubna. Spośród 100 respondentów 26 brało udział w turystyce weselnej w Polsce, 93 nie brało udziału w turystyce weselnej za granicą. Respondenci pytani o preferowane kierunku dla turystyki weselnej wskazywali najczęściej: Włochy, Hiszpanię, Grecję, Hawaje. Wyjazdy dla nowożeńców są również uznawane za ważną część turystyki weselnej. Duża część respondentów (78%) zadeklarowała uczestnictwo w podróży poślubnej. Ograniczenia badań i wnioskowania. Badania empiryczne dotyczą wyłącznie młodych Polaków i obejmują wyłącznie turystykę weselną. Implikacje praktyczne. Diagnozowanie i częściowe przewidywanie poziomu i charakteru uczestnictwa w turystyce weselnej umożliwia przygotowanie oferty dla młodych ludzi. Oryginalność. Badanie młodych ludzi dotyczące turystyki weselnej przeprowadzane są w Polsce bardzo rzadko. Zjawisko to jest coraz bardziej popularne, ale nie udokumentowane naukowo. Rodzaj pracy. Artykuł prezentujący wyniki badań empirycznych.
herunterladen

Artikeldatei

Bibliographie

1.Acorn Consulting Partnership Ltd. (2008). Developing a niche tourism market database for the Caribbean. Retrieved from: http://www.onecaribbean.org/content/files/weddings.pdf (2.09.2017).
2.Boden, S. (2001). Superbrides: wedding consumer culture and the construction of bridal identity. Sociological research online, 6 (1). Retrieved from: http://www.socresonline.org.uk/6/1/boden.html (3.09.2017).
3.Carter, J., Duncan, S. (2017). Wedding paradoxes: individualized conformity and the ‘perfect day’. Sociological Review, 1 (65), 3-20.
4.Del Chiappa, G., Fortezza, F. (2015). Wedding-based tourism development: insights from an Italian context. Marketing Places And Spaces, Book Series: Advances in Culture Tourism and Hospitality Research, 10, 61-74.
5.Durinec, N. (2013). Destination wedding in the Mediterranean. Development, trends, marketing. Paper presented at International Conference on Hospitality & Tourism Management, Colombo.
6.Major, B., McLeay, F., Waine, D. (2010). Perfect weddings abroad. Journal of Vacation Marketing, 3 (16), 249-262. Mintel Reports (2010). Weddings and honeymoons abroad — UK. Retrieved from: http://oxygen.mintel.com/display/479945.
7.Proceedings of the 1st International Conference on Hospitality and Tourism Management - 2013 The way forward to tourism. ICOHT - 2013; http://tiikm.com/publication/IC0HT-2013-proceeding-book.pdf (1.09.2017).
8.Poon, A. (2009). Prospects for the British market. Tourism Industry Intelligence, 1 (16), 1-4.
9.Seebaluck, N.V., Munhurrun, P.R., Naidoo, P., Rughoonauth, P. (2015). An analysis of the push and pull motives for choos¬ing Mauritius as “the” wedding destination. Book Series: Procedia Social and Behavioral Sciences. Proceeding of the 3rd international conference on strategic innovative marketing (IC-SIM 2014), Volume: 175, 201-209. UNWTO (2015). Understanding tourism: Basic glossary. Retrieved from: http://media.unwto.org/en/content/understand- ing-tourism-basic-glossary (7.09.2017).
10.Zamri, M.H., Darson, M.D., Wahab, M.F., Lim, L.K. (2014). Malaysia as a wedding destination: Perception and destina¬tion characteristics. Hospitality and tourism: synergizing creativity and innovation in research (pp. 381-384).