European Journal of Service Management

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Service Management

ISSN: 2450-8535     eISSN: 2451-2729    OAI    DOI: 10.18276/ejsm.2018.27/2-41
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / Vol. 27/2, 3/2018
Logistics as a tool to improve the competitiveness of DHL services

Authors: Józef Perenc
University of Szczecin, Faculty of Management and Economics of Services
Keywords: service logistics DHL’s competitiveness
Data publikacji całości:2018-12-31
Page range:8 (339-346)
Klasyfikacja JEL: D20 D23
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The article presents the role, tasks and functions of logistics in improving competitiveness of courier companies. The author has presented and justified the need to support the process of managing modern companies with the use of logistics tools. Next, the entry of DHL to Europe and Poland as well as the development of the company’s market strategy have been presented. The latter part of the article describes the quality research regarding the most important courier companies on the Polish market. Moreover, the size of the investments necessary in 2018–2025 to strengthen this courier company’s competiveness were estimated on the basis of the current financial results.
Download file

Article file

Bibliography

1.Blaik, P. (2001). Logistyka. Koncepcja zintegrowanego zarządzania. Warszawa: PWE.
2.Ciesielski, M. (2005). Rynek usług logistycznych. Warszawa: Difin.
3.DHL (2018). Retrieved from: http://wap.dhl.com/info/history.html.
4.Duszczyk, M. (2017). DHL postawił na Okęcie. I przegra? Retrieved from: http://www.rp.pl/Biznes/310099875-DHL-postawil-naOkecie-I-przegra.html.
5.Januła, E., Truś, T., Gutowska, Ż. (2011). Spedycja. Warszawa: Difin.
6.Mroczko, F. (2016). Logistyka. Wałbrzych: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku.
7.PIBJA (2017). Firmy kurierskie 2017: ocena obsługi, jakości, czasu realizacji oraz porównanie cen. Retrieved from: www.badaniajakosci.pl/tests/firmy-kurierskie-2017-ocena-obslugi-jakosci-casu-realizacji-oraz-porownanie-cen/.
8.Pliszka, M. (2008). Rynek usług kurierskich w Polsce. Słupsk: Słupskie Prace Geograficzne, Akademia Pomorska. Retrieved from: https://spg.apsl.edu.pl/baza/wydawn/spg05/pliszka.pdf.
9.Rosa, G., Jedliński, M., Chrąchol-Barczyk, U. (2017). Marketing usług logistycznych. Warszawa: Beck.
10.Rydzkowski, W. (2011). Usługi logistyczne. Poznań: Instytut Logistyki i Magazynowania.
11.Szpon, J., Dembińska-Cyran, I., Wiktorowska-Jasik, A. (2005). Podstawy logistyki. Szczecin: Stowarzyszenie Naukowe Instytut Gospodarki i Rynku.
12.Więcerzycki, M. (2009). Zintegrowane systemy informacyjne. In: M. Ciesielski (ed.), Instrumenty zarządzania łańcuchami dostaw. Warszawa: PWE.