1. | Adamowicz, S. (2017). Pies paserski. Retrieved from: http://www.szkolenie.lodz.zkwp.pl/praca-psa-pasterskiego. |
2. | Blackwell, E.J., Twells, C., Seawright, A., Casey, R.A. (2008). The relationship between training methods and the occurrence of behavior problems, as reported by owners, in a population of domestic dogs. Journal of Veterinary Behawior, 3, 207–217. |
3. | Buss, D. (2001). Psychologia Ewolucyjna. Gdańsk: GWP. |
4. | Cantazaro, D.A. (2003). Motywacje i emocje. Poznań: Zysk i S-ka. |
5. | Cynarski, W.J. (2017). Czas wolny, turystyka i rekreacja w perspektywie socjologicznej. Kraków: Universitas. |
6. | Dencikowska, A., Drozd, S., Czarny, W. (2008). Aktywność fizyczna jako czynnik wspomagający rozwój i zdrowie. Rzeszów: University of Rzeszów. |
7. | Ekman, P., Davidson, R.J. (1998). Natura emocji. Podstawowe zagadnienia. Gdańsk: Wydawnictwo Psychologiczne. |
8. | Federation CynologiQue Internationale (FCI) (207). Regulamin agility. Retrieved from: www.zkwp-szkolenie.pl/dyscypliny/agility/agility_regulaminy. |
9. | Jarosz-Chobot, P. (2006). Epidemiologia cukrzycy typu 1. In: E. Otto-Buczkowska (ed.), Cukrzyca typu 1. Wrocław: Cornetis. |
10. | Jaskólski, A. (ed.) (2002). Podstawy fizjologii wysiłku fizycznego. Wrocław: Academy of Physical Education. |
11. | Kuński, H. (2002). Trening zdrowotny osób dorosłych. Poradnik lekarza i trenera. Warszawa: AG Medsportpress. |
12. | Jastrzębska, A., Gugołek, A., Strychalski, J. (2017). Zwierzęta w sporcie, rekreacji i rozrywce, cz. 1. Wiadomości Zootechniczne, 55 (1), 87–93. |
13. | Journal (2013). Of the International Society for Preservation of Primitive Aboriginal Dogs, 35. |
14. | Marshall-Pescini, S., Passalacqua, Ch., Barnard, S., Valsecchi, P., Prato-Previde, E. (2009). Agility and search and rescue training differently affects pet dogs’ behaviour in socio-cognitive tasks. Behawior Prosesses, 81, 416–422. |
15. | Niewiadomska, M., Radziejewska, M. (2008). Uzasadnienie konieczności wykorzystania wysiłku fizycznego w leczeniu dzieci z cukrzycą typu I. |
16. | Pedagogic, Psychology, Medical-Biological Problems of Psyhical Training and Sports, 5, 161–164. |
17. | Niewiadomska, M., Radzijewska, M., Horodnica-Józwa, A., Petriczko, E. (2010). Wykorzystanie agility jako formy rekreacji w leczeniu dzieci z cukrzycą typu 1. Pediatric Endokrynolog Diabetes and Metabolizm, 16 (2), 89–93. |
18. | Otto-Buczkowska, E., Jarosz-Chobot, P.( 2001). Wpływ wysiłku fizycznego na homeostazę glukozy u osób z cukrzycą. Med. Metabol., 2, 37–41. |
19. | Ponikowska, I., Adamczyk, P. (2006). In: Otto-Buczkowska (ed.), Wysiłek fizyczny – ważny element leczenia cukrzycy typu 1. Cukrzyca typu 1. Wrocław: Cornetis. |
20. | Sas-Nowosielski, K. (2003). Wychowanie do aktywności fizycznej. Katowice: Academy of Physical Education. |
21. | Schilder, M.B.H., Van der Borg, J.A.M. (2004). Training dogs with help of the shock collar: short and long term behavioural effects. Applied Animal Behaviour Science, 319–334. |
22. | Skarżyński, J. (2003). Biegiem po zdrowie. Szczecin: Mega Sport. |
23. | Solomon, R.L.,Wynne, L.C. (1953). Traumatic avoidance learning: acquisition in normal dogs. Psychol. Monogr., Gen. Appl., 67 (4),1–19. |
24. | Ziemian, P. (2018). Flyball. Retrieved from: https://pl.wikipedia.org/wiki/Flyball. |