1. | Ewa Kuryluk. Człekopejzaż 1959–1975. Prace na papierze / Ewa Kuryluk. Human lanscape. 1959–1975. Work on Paper, Wydawnictwo Galerii Artemis, Kraków 2016. |
2. | Ewa Kuryluk. Kangór z kamerą 1959–2009. Autofotografia / Ewa Kuryluk. Kangaroo with the Camera 1959–2009. Autophotography, Artemis, Art+on, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2009. |
3. | Ewa Kuryluk. Manhattan i Mała Wenecja. Rozmawia Agnieszka Drotkiewicz, Fundacja Zeszytów Literackich, Warszawa 2016. |
4. | Ewa Kuryluk. Obrysować cień 1968–1978 / Ewa Kuryluk. Outlining the Shadow, Galeria Design – BWA, Wrocław–Gliwice–Kraków 2011. |
5. | Kuryluk Ewa, Frascati. Apoteoza topografii, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2009. |
6. | Kuryluk Ewa, Hiperrealizm – nowy realizm, Wydawnictwo Artystyczne i Naukowe, Warszawa 1979. |
7. | Nie śnij o miłości, Kuryluk. Malarstwo Ewy Kuryluk 1967–1978 / Don’t Dream about Love, Kuryluk. Paintings by Ewa Kuryluk 1967–1978, Muzeum Narodowe w Krakowie, Kraków 2016. |
8. | Beaujour Michel, Autobiografia i autoportret, tłum. Krystyna Falicka, w: Autobiografia, red. Mał¬gorzata Czermińska, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2009, s. 98–126. |
9. | Cuber Marta, Hologramy Zagłady, „Opcje” 2011, nr 1/2, s. 134–141. |
10. | Głowacka Dorota, Świadkowie wbrew sobie: strategie pamięci Holokaustu w twórczości plastycznej kobiet „drugiego pokolenia”, „Artmix” 2009, nr 22 (12), http://archiwum-obieg.u-jazdowski.pl/ artmix/14392 [dostęp 20.09.2016]. |
11. | Iwasiów Inga, Autobiografia jako akt wyboru / Autobiography as an Act of Choice, w: Dzień jest za krótki. Kilka opowieści autobiograficznych / The Day is Not Enough. A few Autobiographical Sto¬ries, red./ed. Magdalena Ujma, Ośrodek Kultury i Sztuki, Wrocław 2013, s. 16–23. |
12. | Jakubowska Agata, Auto-narracje Ewy Kuryluk / Ewa Kuryluk’s Self-Narrations, w: Nie śnij o miłości, Kuryluk. Malarstwo Ewy Kuryluk 1967–1978 / Don’t Dream about Love, Kuryluk. Paintings by Ewa Kuryluk 1967–1978, Muzeum Narodowe w Krakowie, Kraków 2016, s. 42–43. |
13. | Karpowicz Agnieszka, Kolaż. Awangardowy gest kreacji – Themerson, Buczkowski, Białoszewski, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2007. |
14. | Kawalerowicz Kinga, Realizm symbolizujący, w: Ewa Kuryluk. Obrysować cień 1968–1978 / Ewa Kury¬luk. Outlining the Shadow, Galeria Design – BWA, Wrocław–Gliwice–Kraków 2011, s. 69–79. |
15. | Levi-Strauss Claude, Myśl nieoswojona, przeł. Andrzej Zajączkowski, PWN, Warszawa 1969, s. 33, cyt. za: Karolina Koprowska, Kolaż jako akt profanacji? O twórczości Ewy Kuryluk, „Wielogłos” 2015, nr 1 (23), s. 43–55. |
16. | Nycz Ryszard, O kolażu tekstowym. Zarys dziejów pojęcia, w: Ryszard Nycz, Tekstowy świat. Post¬strukturalizm a wiedza o literaturze, Wydawnictwo Instytutu Badań Literackich PAN, Warszawa 1993, s. 247–292. |
17. | Ujma Magdalena, Drugie życie autorów / The Other Life of Authors, w: Dzień jest za krótki. Kilka opowieści autobiograficznych / The Day is Not Enough. A few Autobiographical Stories, red./ed. Magdalena Ujma, Ośrodek Kultury i Sztuki, Wrocław 2013, s. 4–9. |
18. | Unikanie stanów pośrednich – Andrzej Wróblewski (1927–1957) / Avoiding intermediary states – Andrzej Wróblewski (1927–1957), koncepcja i red. Magdalena Ziółkowska, Wojciech Grzybała, przeł. Krzysztof Kościuczuk, Zuzanna Głowacka, Anna Taraska-Pietrzak, Fundacja Andrzeja Wróblewskiego, Warszawa 2014. |
19. | Witosz Bożena, Ekfraza w tekście użytkowym – w perspektywie genologicznej i dyskursywnej, „Teksty Drugie” 2009, nr 1–2, s. 105–126. |