1. | Anderson, Linda. Autobiography. London–New York: Routledge, 2011. |
2. | „Artur Hellich”. Dostęp 15.06.2019. https://niewinni-czarodzieje.pl/sklad/artur-hellich. |
3. | Barthes, Roland. Stopień zero pisania oraz Nowe eseje krytyczne. Tłum. Karolina Kot. Warszawa: Wydawnictwo Aletheia, 2009. |
4. | Culler, Jonathan. Literatura w teorii. Tłum. Maciej Maryl. Kraków: Universitas, 2013. |
5. | Czermińska, Małgorzata. „O autobiografii i autobiograficzności”. W: Autobiografia, red. Małgorzata Czermińska, 5–17. Gdańsk: Wydawnictwo słowo/obraz terytoria, 2009. |
6. | Czermińska, Małgorzata. „Recenzja pracy doktorskiej pana mgra Artura Hellicha «Autobiografia drugiego stopnia. Strategie gry z konwencją»”, Gdańsk, 3.04.2017, Uniwersytet Warszawski, Wydział Polonistyki. Dostęp 15.06.2019. http://www.polon.uw.edu.pl/documents/9763960/10761134/hellich_prof_czerminska.pdf. |
7. | Gierowski, Piotr. Struktury historii. O czeskim projekcie dziejów literatury na tle recepcji praskiego strukturalizmu w Polsce. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2013. |
8. | Głowiński, Michał. Gry powieściowe. Szkice z teorii i historii form narracyjnych. Warszawa: PWN, 1973. |
9. | Grzemska, Aleksandra. „Matki i córki w polu autobiograficznym”. Teksty Drugie 6 (2018): 77–91. |
10. | Hellich, Artur. „Autobiografia i ekspresja. «Kręgi obcości» Michała Głowińskiego”. Pamiętnik Literacki 1 (2017): 77–88. |
11. | Hellich, Artur. Gry z autobiografią: przemilczenia, intelektualizacje, parodie. Warszawa: Instytut Badań Literackich PAN, 2018. |
12. | Irzykowski, Karol. „Autobiografizm”. Rocznik Literacki (1936): 3. Dostęp 15.06.2019. https://www.sbc.org.pl/dlibra/publication/25399/edition/22467/content?ref=desc. |
13. | Jarzębski, Jerzy. Gra w Gombrowicza. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy, 1982. |
14. | Kuryluk, Ewa. Frascati: apoteoza topografii. Kraków: Wydawnictwo Literackie, 2009. |
15. | Madejski, Jerzy. „Autobiografia. Gatunek – Dyskurs – Praktyka”. Autobiografia. Literatura. Kultura. Media 1 (2013): 7–11. |
16. | Madejski, Jerzy. Deformacje biografii. Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2004. |
17. | Markiewka, Tomasz Szymon. „Teorie Jonathana Cullera”. Teksty Drugie 2 (2014): 191–202. |
18. | Mazurkiewicz, Filip. „Psychoanaliza i literackość (O Formach pamięci Marka Zaleskiego i Czarnych sezonach Michała Głowińskiego)”. Teksty Drugie 1–2 (1999): 121–131. |
19. | Nycz, Ryszard. Literatura jako trop rzeczywistości. Poetyka epifanii w nowoczesnej literaturze polskiej. Kraków: Universitas, 2001. |
20. | Okopień-Sławińska, Aleksandra. „Rola konwencji w procesie historycznoliterackim”. W: Proces historyczny w literaturze i sztuce (materiały konferencji naukowej, maj 1965), red. Maria Janion, Aniela Piorunowa, 61–80. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy, 1967. |
21. | Pekaniec, Anna. „Autobiografia i epistolografia w perspektywie kulturowej teorii literatury”. W: Literatura polska i perspektywy nowej humanistyki, red. nauk. Romuald Cudak, Karolina Pospiszil, 254–265. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2018. |
22. | „Przewody doktorskie”. Dostęp 15.06.2019. http://www.polon.uw.edu.pl/przewody-doktorskie. |
23. | Saunders, Max. Self-Impression: Life-Writing, Autobiografiction, and the Forms of Modern Literature. Oxford: Oxford University Press, 2010. |
24. | Skrendo, Andrzej. „Linia, koło”. Kwartalnik Artystyczny 2 (2010): 68–73. |
25. | Sławiński, Janusz. „Co nam zostało ze strukturalizmu”. Teksty Drugie 5 (2001): 15–19. |
26. | Ubertowska, Aleksandra. Świadectwo – trauma – głos. Literackie reprezentacje Holokaustu. Kraków: Universitas, 2007. |