1. | Antoniuk, Mateusz. „Osoba i przed-tekst”. W: Osoba czy tekst?, red. Agnieszka Bielak, 31–63. Lublin: Wydawnictwo KUL, 2015. |
2. | Antoniuk, Mateusz. „Przybranie formy z dawna wyglądanej (dosięganej / obiecanej / wysnowanej…). Brulion Czesława Miłosza – próba lektury”. Teksty Drugie 3 (2014): 29–48. |
3. | Archiwa i bruliony pisarzy. Odkrywanie, red. Prussak, Maria, Paweł Bem, Łukasz Cybulski. Warszawa: Wydawnictwo IBL PAN, 2017. |
4. | de Biasi, Pierre-Marc. Genetyka tekstów. Tłum. Filip Kwiatek, Maria Prussak. Warszawa: Wydawnictwo IBL PAN, 2015. |
5. | de Biasi, Pierre-Marc. „Pour une génétique généralisée: l’approche des processus dans les arts et les sciences”. W: L’oeuvre comme processus, red. Pierre-Marc de Biasi, Anne Herschberg Pierrot, 283–305. Paris: CNRS, 2017. |
6. | Dawidowicz-Chymkowska, Olga. Przez kreślenie do kreacji. Analiza procesu twórczego zapisanego w brulionach dzieł literackich. Warszawa: Wydawnictwo IBL PAN, 2007. |
7. | Dziadek, Adam. „Notatniki Aleksandra Wata z Beinecke Library (Wstęp)”. W: Aleksander Wat, Notatniki, oprac. Adam Dziadek, Jan Zieliński, 9–15. Warszawa–Katowice: Wydawnictwo IBL PAN–UŚ, 2015. |
8. | Goliński, Zbigniew. Edytorstwo – tekstologia: przekroje. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1969. |
9. | Górski, Konrad. Tekstologia i edytorstwo dzieł literackich. Warszawa: PWN, 1975. |
10. | Grochowiak, Stanisław. Wiersze niepublikowane, oprac. Grażyna Grochowiakowa. Warszawa: Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza, 2017. |
11. | Jakobi, Marianne. Jean Dubuffet et fabrique du titre. Paris: CNRS, 2006. |
12. | Jaworski, Stanisław. „Francuska krytyka genetyczna”. W: Kryzys czy przełom. Studia z teorii i historii literatury, red. Magdalena Lubelska, Anna Łebkowska, 189–195. Kraków: Universitas, 1994. |
13. | Jaworski, Stanisław. „Piszę, więc jestem”. O procesie twórczym w literaturze. Kraków: Universitas, 1993. |
14. | Jaworski, Stanisław. „Skreślenia – gry tekstowe Tadeusza Różewicza”. Przestrzenie Teorii 6 (2006): 24–31. |
15. | Kruszewski, Wojciech. „Przedmiot edycji: brulion. Z doświadczeń francuskiej szkoły krytyki genetycznej”. |
16. | W: W kręgu sztuki edytorskiej, red. Diana Gajc, Kinga Nepelska, 11–20. Lublin: Wydawnictwo KUL, 2007. |
17. | Kruszewski, Wojciech. Rękopisy i formy. Badanie literatury jako sztuka odnajdywania pytań. Lublin: Wydawnictwo KUL, 2010. |
18. | Kuniczuk-Trzcinowicz, Agnieszka. Czytane pod skreśleniem. Sienkiewiczowskie bruliony nowel jako wskazówki do analizy procesu twórczego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Sub Lupa, 2017. |
19. | La Fabrique du titre. Nommer les oeuvres d’art, red. de Biasi, Pierre-Marc, Marianne Jakobi, Ségolène Le Men. Paris: CNRS, 2012. |
20. | L’oeuvre comme processus, red. de Biasi, Pierre-Marc, Anne Herschberg Pierrot, Paris: CNRS, 2017. |
21. | Lejeune, Philippe, Catherine Viollet. Genèses du «je». Manuscrits et autobiographie. Paris: CNRS, 2000. |
22. | Mitosek, Zofia. „Od dzieła do rękopisu: o francuskiej krytyce genetycznej”. Pamiętnik Literacki 4 (1990): 393–403. |
23. | Mitterand, Henri. „Critique génétique et histoire culturelle: les dossiers des Rougon-Macquart”. W: Naissance du texte, red. Louis Hay, 147–162. Paris: José Corti, 1989. |
24. | Pasteur, Louis. Pasteur: cahiers d’un savant, oprac. Françoise Balibar, Marie-Laure Prévost. Paris: CNRS, 1995. |
25. | Rodak, Paweł. Między zapisem a literaturą. Dziennik polskiego pisarza w XX wieku (Żeromski, Nałkowska, |
26. | Dąbrowska, Gombrowicz, Herling-Grudziński). Warszawa: WUW, 2011. |
27. | Rodak, Paweł. „Praktyki i gatunki piśmienne (ze szczególnym uwzględnieniem gatunków autobiograficznych)”. |
28. | W: Communicare, Almanach Antropologiczny 4: Twórczość słowna / literatura. |
29. | Performance, tekst, hipertekst, red. Grzegorz Godlewski, Agnieszka Karpowicz, Marta Rakoczy, Paweł Rodak, 70–81. Warszawa: WUW, 2014. |
30. | Różewicz, Tadeusz. Kartoteka: skoroszyt. Wrocław: Instytut im. Jerzego Grotowskiego, 2011. |
31. | Słowacki, Juliusz. Raptularz 1843–1849, oprac. Marek Troszyński. Warszawa: Topos, 1996. |
32. | Solski, Zbigniew Władysław. Fiszki Tadeusza Różewicza. Technika kompozycji w dramacie i poezji. Opole: Instytut im. Jerzego Grotowskiego, 2011. |
33. | Troszyński, Marek. „Rękopis 4D”. Teksty Drugie 3 (2014): 49–56. |
34. | Troszyński, Marek. Słowacki poza kanonem. Gdańsk: Słowo/obraz terytoria, 2014. |
35. | Viatte, Françoise. Repentirs, katalog wystawy. Paris: Editions de la Réunion des musées nationaux, 1991. |
36. | Werner, Michael. „Genèse et histoire, quelques remarques sur la dimension historique de la démarche génétique”. W: Leçons d’écriture. Ce que disent les manuscrits, red. Almuth Grésillon, |
37. | Michael Werner, 277–294. Paris: Lettres Modernes Minard, 1985. |
38. | Wiśniewska, Iwona. Wstęp do Wóz Żagornanta, Eliza Orzeszkowa, 5–70. Warszawa: Wydawnictwo IBL PAN, 2012. |