1. | Antoszewski, A. (2006). Systemy wyborcze. W: A. Antoszewski, R. Herbut (red.), Systemy polityczne współczesnej Europy (s. 193–219). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
2. | Antoszewski, A. (2012). System polityczny RP. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
3. | Bankowicz, M. (2006). Demokracja. Zasady, procedury, instytucje. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. |
4. | Bartnicki, S. (2015). Wpływ liczby kadencji nieprzerwanego piastowania lokalnej władzy wykonawczej wyłanianej w wyborach bezpośrednich na wybrane cechy gmin. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Acta Politica, 3 (33), 58–75. DOI: 10.18276/ap.2015.33-03. |
5. | Chmaj, M., Skrzydło, W. (2008). System wyborczy w Rzeczypospolitej Polskiej. Warszawa: Wolters Kluwer. |
6. | Drzonek, M. (2013). Reelekcje prezydentów miast w wyborach bezpośrednich w Polsce. Kraków: Wydawnictwo Dante. |
7. | Drzonek, M. (2016). Wielokadencyjność bez afiliacji partyjnej? Spostrzeżenia po reelekcjach „wiecznych prezydentów” w 2014 r. Przegląd Politologiczny, 1, 81–89. DOI: 10.14746/pp.2016.21.1.6. |
8. | Dz.U. (2009). Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z 2.04.1997. Dz.U. 2009, nr 114, poz. 946. |
9. | Dz.U. (2010). Ustawa z 20.06.2002 o bezpośrednim wyborze wójta, burmistrza i prezydenta miasta. Dz.U. 2010, nr 176, poz. 1191. |
10. | Dz.U. (2016). Ustawa z 15.09.2000 o referendum lokalnym. Dz.U. 2016, poz. 400, 850. |
11. | Dz.U. (2017). Ustawa z 8.03.1990 o samorządzie gminnym. Dz.U. 2017, poz. 730, 935. |
12. | Gendźwiłł, A. (2010). Bezpartyjni prezydenci miast i ich znaczenie dla lokalnej polityki. Studia Regionalne i Lokalne, 2 (40), 99–120. |
13. | Haman, J. (2003). Demokracja, decyzje, wybory. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. |
14. | Heywood, A. (2006). Politologia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
15. | Katz, E., Lazarsfeld, P.F. (2009). Personal Influence. The Part Played by People in the Flow of Mass Communications. New York–London: Routledge Taylor & Francis Group. |
16. | Kowalik, J. (2015). Demokracja lokalna a idea ograniczenia liczby kadencji wójtów (burmistrzów, prezydentów miast). Polityczne Preferencje, 10, 159–176. DOI: 10.6084/m9.figshare.2059458. |
17. | Kowalik, J. (2016). Kondycja społeczeństwa obywatelskiego w kontekście idei limitowania kadencji wójtów, burmistrzów, prezydentów miast. Acta Politica Polonica, 3 (37), 51–66. DOI: 10.18276/ap.2016.37-04. |
18. | Kubalski, G.P. (2008). Wójt jako organ orzekający w postępowaniu dotykającym interesu prawnego gminy. Samorząd Terytorialny, 1-2, 72–85. |
19. | Kulesza, R. (2005). Współczesne dylematy zarządzania publicznego w Polsce. Pobrane z: http://www.nik.gov.pl/plik/id,1554.pdf (25.08.2017). |
20. | Kunysz, J. (2012). Wójt, burmistrz, prezydent miasta jako organ podatkowy (wybrane zagadnienia). Administracja.Teoria, Dydaktyka, Praktyka, 2 (27), 58–76. |
21. | Linz, J.J. (1994). Presidential or Parliamentary Democracy. Does It Make a Difference? W: J.J. Linz, A Valenzuela (red.), The Failure of Presidential Democracy. Comparative Perspectives (s. 3–27). Baltimore: The Johns Hopkins University Press. |
22. | Lipska, A. (2008). Wójt, burmistrz, prezydent – lokalni liderzy polityczni czy menedżerowie? W: S. Michałowski, K. Kuć-Czajkowska (red.), Przywództwo lokalne a kształtowanie demokracji partycypacyjnej (s. 488–500). Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. |
23. | Mazur, M. (2008). Rywalizacja polityczna w wyborach samorządowych w III RP. W: E. Ganowicz, L. Rubisz (red.), Polityka lokalna. Właściwości, determinanty, podmioty (s. 139–175). Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek. |
24. | Podemski, K. (2015). Deficyt obywatelstwa. R uch P rawniczy, E konomiczny i Socjologiczny, 3 (77), 351–368. DOI: 10.14746/rpeis.2015.77.3.24. |
25. | Regulski, J. (2005). Samorządna Polska. Warszawa: Wydawnictwo Rosner & Wspólnicy. |
26. | Rohde, D.W. (1991). Party and Leaders in the Postreform House. Chicago: The University of Chicago Press. |
27. | Sarnecki, P. (2008). Ordynacja wyborcza w wyborach samorządowych, W: M. Magoska (red.), Wybory samorządowe w kontekście mediów i polityki (s. 11–24). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. nr 1/2018 (43) 87 |
28. | Sartori, G. (1994). Teoria demokracji. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
29. | Sobociński, A.W. (1995). Samorząd a demokracja. W: S. Sobociński (red.), Teoria i praktyka polityki. Materiały i studia Nr 1 (s. 21–29). Toruń: Wydawnictwo Marszałek. |
30. | Stewart, J., Clarke, M. (1987). The Public Orientation and the Citizen. Luton: Local Government Public Board. |
31. | Szewc, A., Szewc, T. (2006). Wójt, burmistrz, prezydent miasta. Warszawa: Dom Wydawniczy ABC. |
32. | Wojtasik, W. (2012). Funkcje wyborów w III Rzeczypospolitej. Teoria i praktyka. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. |
33. | Zieliński, E. (1996). Przekształcenia ustrojowo-polityczne w Polsce. W: E. Zieliński (red.), Transformacja ustrojowa państw Europy Środkowej i Wschodniej (s. 21–42). Warszawa: Wydawnictwo Elipsa. |
34. | Żukowski, A. (2005). Wybory. W: S. Opara, D. Radziszewska-Szczepaniak, A. Żukowski (red.), Podstawowe kategorie polityki (s. 270–275). Olsztyn: Wydawnictwo Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Warmińsko--Mazurskiego. |