1. | Bieluga, Krystyna. Nauczycielskie rozpoznawanie cech inteligencji i myślenia twórczego.Kraków: Wydawnictwo Impuls, 2003. |
2. | Gardner, Howard. Multiple Intelligences: The Theory in Practice. New York: Basic Books,1993. |
3. | Komorowska, Hanna. Metodyka nauczania języków obcych.Warszawa: Fraszka Edukacyjna, 2002. |
4. | Kurcz, Ida. Psychologia języka i komunikacji.Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar,2010. |
5. | Ledzińska, Maria, Ewa Czerniawska. Psychologia nauczania. Ujęcie poznawcze. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2001. |
6. | Lewowicki, Tadeusz. Kształcenie uczniów zdolnych. Warszawa: PWN, 1980. |
7. | Maslow, Abraham. Motywacja i osobowość. Warszawa: Instytut Wydawniczy PAX, 1990. |
8. | Oleś, Piotr. Wprowadzenie do psychologii osobowości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2003. |
9. | Pervin, Lawrence. Psychologia osobowości. Tłum. Marek Orski. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2002. |
10. | Strelau, Jan. Psychologia różnic indywidualnych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2010. |
11. | Szałek, Marek. Jak motywować uczniów do nauki języka obcego. Motywacja w teorii i praktyce. Poznań: Wydawnictwo Wagros, 2004. |
12. | Szewczuk, Włodzimierz. Psychologia. Warszawa: WSiP, 1990. |
13. | Tomaszewski, Tadeusz, red., Psychologia. Warszawa: PWN, 1977. |
14. | Włodarski, Ziemowit, Anna Matczak. Wprowadzenie do psychologii. Warszawa: WSiP, 1998. |
15. | Wojciszke, Bogdan. „Pogranicze psychologii osobowości i społecznej: samoocena jako cecha i motyw”. W: Osobowość a procesy psychiczne i zachowanie, red. Bogdan Wojciszke, |
16. | Mieczysław Plopa. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls, 2003. |