1. | Athanassopoulos, C. (1994). Pyrrhonism and Paul Feyerabend: a study of ancient and |
2. | modern scepticism. W: K.J. Boudouris (red.), Hellenistic Philosophy, Volume II |
3. | (s. 11–29). Athens: International Center for Greek Philosophy and Culture. |
4. | Campbell, J. (2007). Potęga mitu: rozmowy Billa Moyersa z Josephem Campbellem. |
5. | Kraków: Znak. |
6. | Collodel, M. (2016), Was Feyerabend a Popperian? Methodological issues in the |
7. | History of the Philosophy of Science. Studies in History and Philosophy |
8. | of Science, 57, 27–56. DOI: 10.1016/j.shpsa.2015.08.004. |
9. | Eliade, M. (1998). Aspekty mitu. Warszawa: Wydawnictwo KR. |
10. | Farrell, R. (2000). Will the Popperian Feyerabend please step forward: Pluralistic, |
11. | Popperian themes in the philosophy of Paul Feyerabend. International Studies in |
12. | the Philosophy of Science, 3 (14), 257–266. DOI: 10.1080/026985900437764. |
13. | Feyerabend, P.K. (1979). Jak być dobrym empirystą? Warszawa: PWN. |
14. | Feyerabend, P.K. (1986a). Jak obronić społeczeństwo przed nauką. W: K. Jodkowski |
15. | (red.), Czy sprzeczność może być racjonalna (s. 309–324). Lublin: Uniwersytet |
16. | Marii Curie-Skłodowskiej. |
17. | Feyerabend, P.K. (1999a). Knowledge without foundations. W: J. Preston (red.), |
18. | P.K. Feyerabend. Knowledge, Science and Relativism. Philosophical Papers |
19. | Volume 3 (s. 50–77). Cambridge: Cambridge University Press. |
20. | Feyerabend, P.K. (1986b). Mit „nauki” i jego rola w społeczeństwie. W: K. Jodkowski |
21. | (red.), Czy sprzeczność może być racjonalna (s. 291–308). Lublin: |
22. | Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. |
23. | Feyerabend, P.K. (1999b). Philosophy of science: a subject with a great past. |
24. | W: J. Preston (red.), P.K. Feyerabend. Knowledge, Science and Relativism. |
25. | Philosophical Papers Volume 3 (s. 127–137). Cambridge: Cambridge University |
26. | Press. |
27. | Feyerabend, P.K. (2001). Przeciw metodzie. Wrocław: Siedmioróg. |
28. | Feyerabend, P.K. (1982). Science in a free society. London: Verso. |
29. | Feyerabend, P.K. (2000). The Conquest of Abundance: A Tale of Abstraction vs. the |
30. | Richness of Being. Chicago: University of Chicago Press. |
31. | Hannay, A. (1991). Free of Prejudice and Wholly Critical. W: G. Munévar (red.), |
32. | Beyond Reason. Essays on the Philosophy of Paul K. Feyerabend (s. 109–130). |
33. | Dordrecht: Kluwer. |
34. | Horkheimer, M., Adorno, T. (1994). Dialektyka oświecenia. Warszawa: Wydawnictwo |
35. | Instytutu Filozofii i Socjologii PAN. |
36. | Jodkowski, K. (1988). Od krytycznego racjonalizmu do anarchizmu epistemologicznego. |
37. | W: A. Zachariasz (red.), Profile racjonalności (s. 135–158). Lublin: |
38. | Lloyd, E.A. (2000). Feyerabend, Mill and Pluralism. W: J. Preston, G. Munévar, |
39. | D. Lamb (red.), The worst enemy of sciene? Essays in Memory of Paul Feyerabend |
40. | (s. 115–124). Oxford: Oxford University Press. |
41. | Mączka, D. (2016). Rola filozofii nauki w ujęciu Paula Feyerabenda. W: K. Bałękowski, |
42. | P. Wiatr (red.), Episteme – o poznaniu filozoficznym i naukowym |
43. | (s. 164–184). Lublin: Tygiel. |
44. | Mill, J.S. (1999). O wolności. Warszawa: Akme. |
45. | Popper, K. (1959). Back to the Pre-Socratics: The Presidential Address. Proceedings |
46. | of the Aristotelian Society. New Series, 59, 1–24. |
47. | Popper, K. (2002). Logika odkrycia naukowego. Warszawa: Aletheia. |
48. | Popper, K. (1970). Normal Science and its Dangers. W: I. Lakatos, A. Musgrave |
49. | (red.), Criticism and the Growth of Knowledge (s. 51–58). Cambridge: Cambridge |
50. | University Press. |
51. | Popper, K. (2006a). Społeczeństwo otwarte i jego wrogowie. T. 1: Urok Platona. |
52. | Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
53. | Popper, K. (2006b). Społeczeństwo otwarte i jego wrogowie. T. 2: Wysoka fala proroctw: |
54. | Hegel, Marks i następstwa. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |